Annons

Tamron 24-70/2,8????

Produkter
(logga in för att koppla)

JennM

Medlem
Jag ska köpa ett objektiv 24-70. Är väldigt sugen på Tamrons nya. Är det någon som har ett eller som provat ett? Är det bättre att köpa Canons gamla 24-70? Hoppas någon kan hjälpa mig på traven av mitt inköp, som måste göras snarast!
 

JennM

Medlem
Ursäkta att jag frågar Men Hur säkert är det att Canons är skarpare?
Någon som har testat båda?
Och jag ska fotografera i tex kyrkor, är inte vc att föredra då? Har alltid sådan beslutsångest innan jag köper något.

Har hittils använt mig av Tamrons 17-50 mm 2,8 och tycker att det varit bra, men nu verkar det kommit något inuti fokusringen för fokusen hamnar ibland bakom och ibland framför. När jag försöker fokusera manuellt i stället kan jag inte finjustera utan att det liksom hoppar och är trögt. Vet inte hur jag skulle kunna få bort det. Om någon förstår vad jag menar :)

Så därför vill jag köpa ett 24-70. Vill även använda det till studiofotografering.
 

Antonic

Aktiv medlem
Jag såg en videorecention på nätet och då var gamla canon bättre,
Sök på youtube, hittar du den inte kan jag säkert leta upp den.


Jag är i samma tankar som dig men fudnerar även på nya 24-70 men vill veta om den är så mycket bättre som ryktena säger
 

avslutad121105

Aktiv medlem
Ursäkta att jag frågar Men Hur säkert är det att Canons är skarpare?
Om du bestämmer dig för Canons (gamla) variant så se bara för guds skull till att du får testa gluggen på din kamera innan du lägger upp några pengar. Som avhandlats här på FS ett antal gånger verkar det cirkulera alltför många måndagsexemplar. Jag själv avverkade tre stycken på kort tid och var ändå inte nöjd med bildresultatet på en så pass kostsam glugg.

Tamronen är säkert fin. Tyvärr lite för högt prissatt, och ska man lita på Cyberphotos testbilder så är vinjetteringen på f/2.8 lite väl kraftig. Fast vid studiofotografering är väl det knappast en dealbreaker.
 
ANNONS