OBS: denna grupp är markerad som inaktiv. Gruppvärden kan aktivera den igen genom att redigera inställningarna.
Gammal 2019-10-15, 10:27
Frekeman

Tony johansson skrev: Ja, det skrev jag, i kontexten av att detta är det vinnande bidraget i en tävling där det lämnats in 100 000 bilder.

Dessutom skrev jag också i det inledande bidraget som författats av min hand följande;

"Hade varit intressant att ta del av juryns motivation till varför just denna bild blev vald till vinnare." Kunde vara lämpligt att nämna det i sammanhanget också.

Dessutom, jag kan inte se att det är någon kritik (från mitt håll), gentemot GF- gengren som sådan, i o m det.
Nej, du har inte kritiserat genren vad jag kan läsa mig till. Personligen så skulle jag också gärna läsa juryn motivering eftersom jag är intresserad av hur man tänker och resonerar kring gatufoto.
Gammal 2019-10-15, 10:50
AlexanderF

För att inte fastna i diskussionen kring gatutfotots regler, och existensberättigande.(Kan dem inte, bryr mig inte)

Jag tycker defintivt bilden är tilltalande, och upplever den inte alls som "snapshottig"(inte för att någon anklagat den för det men..)

Något som ni andra ska ha i åtanke är att bilderna i tävlingen är från världen över, för oss svenskar kanske just den här miljön känns trivial - medan för andra kan den upplevas som ny och spännande. Man upplever det alltid mindre spännande på hemmaplan, inte särskilt förvånande.

Grattis Johan
Gammal 2019-10-15, 12:05
fotobollfoto

Frekeman skrev: Jag kan väl tycka att man kanske kan uttrycka sig lite mer konkret och sakligt än "Ja, vad skall man säga !?" - precis som du nu har gjort ovan. Det är trots allt en Fotosidan-medlem (som säkert har tagit del av diskussionen) som har vunnit en tävling och även om man inte tycker om bilden kan man väl påtala det på ett schysstare vis?
Ja, det håller jag med om, och jag borde väl gjort det bättre från början.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.

B+W Filter