Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Ingenting förutom julklappsexalterade barn på bild..

(Fast jag köpte ju en Bessa R3A för två veckor sen som en liten julklapp till mig själv)
 

Bilagor

Tomasz

Aktiv medlem
Tomten tyckte att jag varit en snäll fotograf men elak FS-medlem, och det tar ut varann så det blev noll.
Som tröst köpte jag två Bowens-blixtar åt mig själv.

I morgon ska jag plåta fyllon på stan och skänka bilderna gratis åt Expressen, och som nyårslöfte ska jag lova att vara snäll på FS. Får se vad tomten tycker om det.

God fortsättning på er alla!
 

JR.

Aktiv medlem
Inom foto fick ja boken DIGITALFOTO av Thomas Nykrog ....andra reviderade utgåvan 2005

bläddrat i den lite grann och tycker det verkar finnas mycket intressant i den .. ska läsa lite mera nu ... perfekt lektyr på natten.. ;-)

God Jul ..!
 

Eeros

Aktiv medlem
En morgonrock att ha på efter bastubad när man kommit hem från fotoexkursioner i blåsiga vinterlandskap.

Dan före dopparedan råder det full snöstorm på sjön Tansen i Gagnef. Självporträtt:
 

Bilagor

eos30

Aktiv medlem
Fick en microfiberduk och en "expoaperture"DOF-guide av min bror. Och av mor fick jag, thinsulate-mössa och långkalsonger (så jag inte fryser på mina fototurer:)).
 

dumbo

Aktiv medlem
Inga direkta fotoprylar. Hade inte räknat med det heller, även om jag skrivit upp en Tokina 12-24 på ösnkelistan.:)

Fick dock en kikare, som ju är relaterat på så sätt att det är optik och att den lär få följa med ut när jag ska ut med kameran. Nu återstår bara ett riktigt långt tele så att jag kan ta bilder på sakerna jag ser med kikaren. :)

Jag är väldigt nöjd med klapparna i övrigt åxå. Fick massa saker jag behöver och har nytta av.
 

Zepofan

Aktiv medlem
En rulle Ilford HP5 och en Ilford Delta 400 att mata min Rolleicord med. Övrigt halvfotorelaterat en Vanson batteriladdare.
 

andreasc89

Avslutat medlemskap
Två böcker:
Photographing People och National Geographics fotoguide.

Och en CF -> PCMCIA adapter så att jag slipper släpa med mig läsaren hela tiden.
 

iceman

Aktiv medlem
Jag fick en LowePro Stealth Reporter AW200 väska av min dotter på 1,5 år. Tomten skulle även ha levererat en EF35;1,4L men Canon svenska kan inte leverera förrän tidigast i april 2006....
 

Martin F

Aktiv medlem
En LowePro Lens Case 3 till mitt tele + en rulle E100VS.

Sedan fick jag stållinjal + skärmatta + kniv till min foton.
 

Segeson

Aktiv medlem
Ett batteri/vertikalgrepp (VC-7D) och ett
300 / F4 APO G som jag egentligen fick hem lite tidigare och inte kunde låta ligga i julklappspapper till nu.
 

abrizz

Aktiv medlem
en crumplerväska att ha fotosakerna i samt ett par tumvantar av den varianten att man kan fälla tillbaka delen över fingrarna så har man avklippt för varje finger för sig så man lätt kan komma åt knappar och dylikt. man kan även fälla undan toppen för att få fram tummen, riktigt praktiskt och bra.
 
ANNONS