Gammal 2011-09-07, 17:00
cocuyo
Avslutat medlemskap

Det lär väl komma gluggar till NEX med tiden, och den har samma möjligheter som m4/3 att använda äldre optik med adapter. Det lär knappast dröja särskilt länge till att mer avancerade grejer kommer heller. Men den intressantaste modellen är onekligen NEX7.

Att vara helt beroende av skärmen som sökare är inte någon höjdare. Panasonics modeller och Samsungs NX-kameror ser för mig ut att vara mer användarvänliga. Men Sony har ju just den här NEX 7, som är både slank och har bra sökare. Dessutom har den ett chip som saknar motstycke.

Men jag är ändå ganska nöjd med min Panasonic G1. Det som jag gärna skulle vilja ha finns hos Sony, större dynamiskt omfång. Megapixlarna däremot är mig ganska egalt.
Gammal 2011-09-07, 17:23
Skarström

cocuyo skrev: Det lär väl komma gluggar till NEX med tiden, och den har samma möjligheter som m4/3 att använda äldre optik med adapter. Det lär knappast dröja särskilt länge till att mer avancerade grejer kommer heller. Men den intressantaste modellen är onekligen NEX7.

Att vara helt beroende av skärmen som sökare är inte någon höjdare. Panasonics modeller och Samsungs NX-kameror ser för mig ut att vara mer användarvänliga. Men Sony har ju just den här NEX 7, som är både slank och har bra sökare. Dessutom har den ett chip som saknar motstycke.

Men jag är ändå ganska nöjd med min Panasonic G1. Det som jag gärna skulle vilja ha finns hos Sony, större dynamiskt omfång. Megapixlarna däremot är mig ganska egalt.
Håller inte med, roadmappen för NEX lovar inga intressanta objektiv. Pannkakor saknas t ex fortfarande. Möjligtvis efter 2013 kan det komma något men vem vill köpa ett hus nu och vänta 1.5-2 år för ett objektiv?

Att du kan använda äldre objektiv med adapter är för mig helt ointressant, jag saknar äldre objektiv och tycker är vansinne köpa en toppmodern kamera för massa tusen och sedan köpa manuella objektiv till den. Tror många som köper/tänkt köpa NEX för sent inser att det saknas intressanta objektiv.

Men om någon som t ex Pet här på FS redan har massa objektiv sen innan och gärna kör manuell fokus är ju NEX perfekt.
Besvara

Bokmärken

Taggar
14-42mm/3.5-5.6

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.

Elinchrom ELB 500 TTL