Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp på K-1

Produkter
(logga in för att koppla)

tazswe

Medlem
Min K-1:a känns som en mycket positiv bekantskap, den ligger bra i handen och den extra vikten känns positiv när man monterar ett tyngre objektiv. Jag har en K-3:a med batterigrepp men känner att det nog inte är lika nödvändigt på K-1.
Hur resonerar ni andra?
 

x-country

Aktiv medlem
Jag känner precis som du. Använde batterigrepp på K-7:an och tyckte ett tag att det var bra med batterigreppet och magasinet för vanliga AA-batterier men ärligt talat så köper jag hellre en handfull extra batterier till huset istället. Särskilt nu med K-1:ans ergonomi.
 

mats.johansson.794

Aktiv medlem
Batterigrepp

Tänker likadant som er. BG på K-3 är suveränt men är ambivalent om att skaffa ett till K-1. Kommer nog köpa ett men det kommer inte vara på alltid som för K-3.
Har också märkt att jag alltmer kör med liveview med den rörliga skärmen. Gillar att skjuta från marken.
 

lunma

Aktiv medlem
Har ett som sitter på för det mesta, ger en stabil känsla tillsammans med 24-70/2.8, Tamron 70-200 och till 300/4. Jag har ju alltid haft grepp på både k-5 och k-3, den något större storleken gör inte så mycket. Till 20-35 och 100/2.8 känns det lite onödigt.

/Mats
 
ANNONS