Annons

Profilering av dubbla skärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

haagel

Aktiv medlem
Jag är i processen att köpa en till skärm för att köra med dubbla. Vill helst kunna profilera båda skärmarna och har lite funderingar kring detta.

Kan börja med att nämna att jag kommer att köra Windows 7.

Grafikkort stödjer dubbla profiler?
Hittade någon gammal tråd här på forumet där det stod att inte alla grafikkort stödjer detta. Man menade att grafikkortet måste visas som två enheter i enhetshanteraren för att man ska kunna ha en profil per skärm. Posten jag hittade var gammal (2006) så jag undrar om detta fortfarande stämmer och om det i sådana fall är vanligt att grafikkort stödjer detta. Hur kan jag ta reda på huruvida ett grafikkort stödjer två profiler?

MSI GeForce GTX 560Ti
Det är inte bara en till skärm som ska inhandlas utan också en ny dator. Därför finns fortfarande möjlighet att korrigera mitt val av grafikkort ifall det skulle behövas. Det jag bestämt mig för innan jag insåg att detta kunde vara ett problem var "MSI GeForce GTX 560Ti" (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622728). Nån som råkar veta om det kommer att fungera för mig?

Skärmkalibratorer
Jag har även fått indikationer på att inte all hårdvara för profilering stödjer dubbla skärmar. Idag har jag en "Pantone Huey Pro" men läste någonstans att den inte klarade två skärmar. Stämmer det att inte alla stödjer detta? Kan ni i sådana fal tipsa om några som gör det och som inte kostar så mycket?

Tacksam för hjälp! :)
 
ANNONS