Annons

Liten kameraväska för D600 + 85 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Pastamange

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en liten kameraväska där min D600 + Nikon 85mm 1.4 g (sittandes på kameran) får plats. Gärna att även 50-gluggen får plats (Nikon 1,8).

Gärna snygg och gärna så kompakt som möjligt.
 

Pastamange

Aktiv medlem
Väldigt snygg! Men den är lite för stor. Jag har redan en i typ den storleken. Skulle behöva en riktigt liten och kompakt. Ett alternativ de gånger jag vill packa så lätt som möjligt.
 

Pastamange

Aktiv medlem
Finns ju massor små slimmade väskor men gillar inte kon-formen som många har.
Typ något sådan här: https://www.youtube.com/watch?v=0A1p8YiWOXw Just den här verkar dock inte finnas i Sverige. Och sedan gäller det ju då att veta att D600+85+50 får plats.. Har kollat några butiker (för att kunna testpacka), men utbudet här i Växjö är inte jättebra.. Därför frågar jag om råd här.

LowePro har en del liknande, men vill gärna slippa deras logo lysande på framsidan..
 

PMD

Aktiv medlem
Gå till närmaste Mediamarkt och se om de har några ex av CaseLogic "Reflexion" av lämplig storlek. Jag har en sån som passar lagom till en Olympus E-M5 plus några objektiv, men väskan finns i olika storlekar så det borde finnas en som passar dig. Mycket bekväm att bära, och den ser inte ut som en typisk fotoväska.
 

Pastamange

Aktiv medlem
Gå till närmaste Mediamarkt och se om de har några ex av CaseLogic "Reflexion" av lämplig storlek. Jag har en sån som passar lagom till en Olympus E-M5 plus några objektiv, men väskan finns i olika storlekar så det borde finnas en som passar dig. Mycket bekväm att bära, och den ser inte ut som en typisk fotoväska.
Tack för tipset, Per. Ska kolla upp dem.
 
ANNONS