Annons

Använda en Canon Selphy 720 för utskrift från datorn

Produkter
(logga in för att koppla)
Det som anges i rubriken borde väl näppeligen vara något problem, eller?
Jag har köpt en dylik skrivare idag. Utskrift från löst SD-kort funkar perfekt. Installation av drivrutin och annan mjukvara utan problem. Datorn hittade skrivaren automatiskt, så kommunikationen mellan datorn och skrivaren fungerar.

Men när jag försöker skriva ut en bild från datorn händer ingenting. Nothing. Nada. Nichts. I Windows fönster för skrivarkö står det "Skriver ut".

Alltså, datorn signalerar att allt är frid och fröjd, men utskriften fungerar inte.

Någon som har något tips? Jag har skickat frågan till Canons support, men de hör av sej först om 2-3 arbetsdagar, vilket väl lär bli onsdag nästa vecka.

/Frustrerad Stefan Ahlgren
 

RG

Avslutat medlemskap
I installationen medfäljer det ett program som heter easy photo print använd det programmet om du vill skriva ut.
 

Muni

Aktiv medlem
Jag har en 710 och den fungerar utmärkt med meföljande programvara och även med annan programvara och den fungerar utmärkt under Linux.
Om jag däremot byter USB-port i Windows hittar den inte skrivaren och jag får samma fel som du. Då får jag peka om till den "nya" skrivaren som då heter Selphy 710 (1)

//Martin
 
Kommunikationen mellan skrivaren och datorn är OK. När jag slår av skrivaren under försöken till utskrift tänds texten "Använd skrivaren offline" i titelraden på Windowsfönstret med skrivarkön. När jag slår på skrivaren igen släcks texten.
Jag har provat flera USB-portar samt tagit bort alla andra USB-enheter utan succé.

I morgon ska jag prova på en annan dator.

Tack för att ni engagerar er!
/Stefan
 
ANNONS