Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Oj då

Jag har ett Tamron 150-600 och har kollat lite på https://www.cyberphoto.se/info.php?article=SG_004062

Frågade cyberphoto och dom sa att det skulle passa bra till det så jag kommer inköpa det inom en snar framtid :)
Ja det är säkert ok, men inte för fågelfoto med ditt objektiv. Videohuvud eller gimbal utan tvekan om du ska använda stativet till fåglar/andra djur och inte lägga för mycket pengar på huvudet och dessutom kunna fota rörliga djur. Ska du bara sitta i gömsle så funkar det nog bra.
 

Emtek

Medlem
Kanske lite väl klent för det objektivet men om du inte drar ut alla bensektioner kan det säkert fungera bra. Är det vilt du vill fotografera kanske du sitter ihopkurad eller ligger platt på mage i ett gömsle där du inte drar ut alla bensektionerna i vilket fall. Tänk på att ett så pass tungt objektiv är ganska avigt att använda med kulled, så komplettera med någon gimbal.

Skulle dock säkert även passa TS landskapsfotoäventyr alldeles utmärkt.
Undrar verkligen det ja.
Min setup väger lite drygt 2600g.
Hade man haft en 600 prime hade det kanske var lite väl.
Idag har jag ett Andersson med kulled som kostade 300:- :)
Så länge det står plant funkar det så tror detta kommer vara alla tiders.
 
ANNONS