Annons

Blixt till telefoto

Produkter
(logga in för att koppla)

djungel

Aktiv medlem
Vilka blixtar rekommenderas för användning med teleobjektiv till t.ex. fåglar. En skaplig blixt med högt ledtal och en better beamer hade jag tänk mig men jag vill gärna kunna ta mer än en bild i följd eller åtminstone med minsta möjliga uppladdningstid. Att jag inte kan ta långa serier förstår jag men vad är det bästa jag kan uppnå till rimligt pris (3-5000kr)? Skall passa Nikon.
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
Vilka blixtar rekommenderas för användning med teleobjektiv till t.ex. fåglar. En skaplig blixt med högt ledtal och en better beamer hade jag tänk mig men jag vill gärna kunna ta mer än en bild i följd eller åtminstone med minsta möjliga uppladdningstid. Att jag inte kan ta långa serier förstår jag men vad är det bästa jag kan uppnå till rimligt pris (3-5000kr)? Skall passa Nikon.


Kan inte Nikon men vill bara kommentera att Canons 580 med Flash extender fungerar med 400 mm, 2-4 bilder i serie är inga problem. Begagnat i gott skick för 3000:-. (inklusive ny extender).
 

djungel

Aktiv medlem
Zoomningen är nog inget större problem om man använder en better beamer. Jag vet inte om dessa är optimala till 600 mm men 400 mm är i alla fall ett minimum om det skall fungera till fåglar.

Per är det 2-4 bilder i snabb följd med full kraft eller med begränsad kraft?
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
Zoomningen är nog inget större problem om man använder en better beamer. Jag vet inte om dessa är optimala till 600 mm men 400 mm är i alla fall ett minimum om det skall fungera till fåglar.

Per är det 2-4 bilder i snabb följd med full kraft eller med begränsad kraft?

det varierar något

alltid 2 med full kraft..ibland upp till 4 med min eos 7D...

/
 
ANNONS