Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför går det inte att få RAW fils bilden att se lika ut i LR som i kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Jodå nu så gör det som jag vill Så tack för all hjälp och det va tydligen inte bara jag som lärde mig något nytt
Och jo visst kör man med Sony så jag ska testa Capture One och se hur det fungerar
Och angående Scott Kelby så går man in på Kelbyone/TV så har dom ett xxx antal fina program som ligger uppe och är gratis att streama mycket mat nyttigt finns där att lära sig om bla lightroom och även Photoshop
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
När jag nyligen gick över till RAW fotografering och börja följa Moderskeppets videokurser så blev jag "förvarnad" om att bilderna skulle komma att se konstiga ut i LR när man importerar dem men att det inte är något att oroa sig över utan det fixar man lätt till.

Så blev det dock aldrig utan jag tycker att de flesta bilder ser väldigt bra ut redan i biblioteksläget.
Det vanligaste jag gör är att beskära dem och några små korrigeringar för att få dem ännu bättre men ofta så är det, iaf i mitt tycke, helt OK redan vid en första anblick och de ser ungefär ut som de gör när de visas på kameran en Canon EOS 6D.
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Laddade ner Capture One och kan på en gång säga att det lilla jag plockat i det så gillar jag det redan så det blir nog detta som kommer å gälla hedan efter
 
ANNONS