Annons

Köpa Lightroom digitalt online, går det?

Produkter
(logga in för att koppla)

alfin

Aktiv medlem
De som har LR CC har också PS och ACR, så det är bara att gå tillbaka till LR 6.1 med tidigare importfunktioner och använda de nya lokala dehaze-funktionerna i ACR istället.
 

reboot81

Aktiv medlem
Instämmer, importfunktionen i 6.2 verkar inte tillföra något utan endast ta bort flera av de funktioner vi är vana vid och använt i flera år.

Man kan göra sin röst hörd på http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/new-update-6-2

Samtidigt har en webbversion av LR tillkommit på http://lightroom.adobe.com
Här pratar vi beta, och långsamt, iaf på Firefox.

iOS och Android apparna har fått en uppdatering, bla finns en kamera i iOS-varianten.
 

AFJ

Aktiv medlem
Det känns som att Lightroom passerat bäst före datum..
Så känner inte jag. Tvärtom tycker jag att programmet blivit bättre för varje version. Visst har det tillkommit en del saker som jag personligen har noll nytta av och visst finns det saker som borde ha förbättrats, men ingen programvara är 100% perfekt för alla.

Jag tycker LR är ett suveränt verktyg och att omvärdera detta bara för att man släppt en dålig update tycker jag är förhastat.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Nej, så är det inte.

Genom att gå in i inställningarna (kugghjulet) får du tillgång till ytterligare alternativ för import. Dock saknas flera alternativ som funnits med i Lightroom tidigare, bland annat möjligheten att se hur sökväg och filnamn ser ut innan man startar importen, för att man ska vara säker på att bilderna hamnar där man tänkt sig.
På Facebook skriver Moderskeppet om just detta problem och möjligheter att komma runt det. Jag ställde frågor i Fb-tråden som besvarats.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Jag har en fråga , dum eller inte , men om man väljer att prenummerera på LR och ångrar sig efter 1-2 mån och vill avbryta. Vad händer då? Slutar LR att fungera då eller vad händer?
Det kostar väl en sisådär 1700:- om året och på några år blir det en slant.
Vanliga människor som jag tex kanske inte behöver alla finesser och uppgraderingar och om då LR slutar fungera , har man mer eller mindre slängt pengarna i sjön.
 

alfin

Aktiv medlem
Jag har en fråga , dum eller inte , men om man väljer att prenummerera på LR och ångrar sig efter 1-2 mån och vill avbryta. Vad händer då? Slutar LR att fungera då eller vad händer?
Det kostar väl en sisådär 1700:- om året och på några år blir det en slant.
Vanliga människor som jag tex kanske inte behöver alla finesser och uppgraderingar och om då LR slutar fungera , har man mer eller mindre slängt pengarna i sjön.
Om du avbryter Adobe CC efter 1-2 månader får du betala hälften av återstående avtalsperiod, vanligtvis 12 månader. Du kan använda Adobe CC applikationerna månaden ut. Fotografipaketet är en prenumeration på Photoshop där du får Lightroom på köpet. Om du bara använder Lightroom är det billigare att köpa Lightroom separat, så länge det fortfarande är tillgängligt. Det verkar vara många som prenumererar på Photoshop för 1290 kr per år för att få tillgång till Lightroom...
 

afe

Aktiv medlem
Jag har en fråga , dum eller inte , men om man väljer att prenummerera på LR och ångrar sig efter 1-2 mån och vill avbryta. Vad händer då? Slutar LR att fungera då eller vad händer?
Det kostar väl en sisådär 1700:- om året och på några år blir det en slant.
Vanliga människor som jag tex kanske inte behöver alla finesser och uppgraderingar och om då LR slutar fungera , har man mer eller mindre slängt pengarna i sjön.
Du kan som sagt köpa Lightroom fristående, men om du avbryter en prenumeration på CC kommer du fortarande åt hela din bildkatalog. Du kan inte använda framkallningsmodulen, kartmodulen och mobilsynk, men du kan fortfarande exportera, skriva ut och annat. (Dina råfiler är förstås helt opåverkade av licensen.)

http://www.lightroomqueen.com/cancel-cc-subscription-youll-lose-work-will/
 
ANNONS