Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstoring av bilder på FS.

Produkter
(logga in för att koppla)

Kent Helgesson

Aktiv medlem
När man pekar på förstoring av bild...dvs L så händer NADA! Är det jag som inte fattar eller är det bara så? Jag vill ofta se bilden i , om inte full förstoring men större. Är det bara jag som inte får till det pga trög skalle?

Med vänlig hälsning Kent
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Klistra in länk till en bild där du inte får förstoring att funka, är inte riktigt med på vad/var du menar.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Men för bövelen...klicka på någon av mina bilder så får du se!
Då är nog svaret antingen:
a) köp en (större) skärm med högre upplösning
eller
b) hoppas på att FS inför en funktion för att visa bilden i full storlek utan hänsyn till om den ryms på skärmen eller ej

Det senare kan också åstadkommas genom att spärra avkänningen av högerklick i javascript, så att man kan högerklicka och välja att visa bara jpeg-filen när man tagit upp bilden i läget med svart bakgrund.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Då är nog svaret antingen:
a) köp en (större) skärm med högre upplösning
eller
b) hoppas på att FS inför en funktion för att visa bilden i full storlek utan hänsyn till om den ryms på skärmen eller ej

Det senare kan också åstadkommas genom att spärra avkänningen av högerklick i javascript, så att man kan högerklicka och välja att visa bara jpeg-filen när man tagit upp bilden i läget med svart bakgrund.
Suck! Det är det enda jag kan svara på din sk lösnining.
Köp större skärm??? Hahaha...
 

tocar

Aktiv medlem
För mig förstoras bilden, även om det inte blir så mycket, men klar förstoring. Men på sidan av bilden kommer in kommentarer. IMAC 27 Retina 5K
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Tack!

Men som sagt...bilden forstoras inte. Vad menar du med knas på mobil?
Jag har testat både Explorer och Crom....
På mobil funkade inte klick på bilden för att komma till det vi kallar "viewlarge"; dvs den svarta sidan där man bara ser bilden och en sidokolumn. Det har jag fixat nu.

Jag har ingen PC tillhands så kan inte testa, men klick på bilden förstorar iallafall i min Chrome på Mac. Någon annan som kan testa på PC, med IE och Chrome?
 
ANNONS