Annons

Fjäderringar för kamerarem D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Cruise

Medlem
Har precis köpt en bättre begagnad D7000 men de två triangelformade fjäderringarna som sitter fast i kamerahusets öglor och behövs för att fästa kameraremmen saknas. Någon som vet var man få tag på sådana eller om någon har ett extra par så är jag intresserad av att köpa?
 

Ventures

Aktiv medlem
Har precis köpt en bättre begagnad D7000 men de två triangelformade fjäderringarna som sitter fast i kamerahusets öglor och behövs för att fästa kameraremmen saknas. Någon som vet var man få tag på sådana eller om någon har ett extra par så är jag intresserad av att köpa?
E-bay billigt men med frakt kanske original kostar lika mycket. Nästan billigare att köpa en billig begagnad nikonkamera med öglor. Trots att det är samma på alla Nikons systemkameror har jag aldrig haft överskott på just dessa öglor. Du behöver också tillhörande plastskydd för att inte skava på kamerahuset.
 

PMD

Aktiv medlem
Istället för ett ganska dyrt plastskydd så kan man använda en o-ring i passande storlek.
De triangulära "nyckelringarna" tror jag att man kan köpa rätt billigt från t.ex. amazon.co.uk. Problemet är väl att frakten kan bli dyr.
 

Ventures

Aktiv medlem
Notera att det räcker med att köpa vilken "skruttnikon" som helst för 300 spänn så kommer man billigare undan än att handla enl. ovanstående länk :)

(min F100 för 100 kr var m.a.o. ett kap. Bara remmen får man en hundring för på Tradera, för att inte tala om batterigreppet eller öglorna :))
 
ANNONS