Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mode/reklam utbildning

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassundbom

Avslutat medlemskap
Hej! Jag är då en 18-årig fotograf från Luleå. Jag går sista året på media programmet med inriktning fotografi, och ska efter jag är klar försöka "slå genom" som mode/reklam fotograf.

Jag har några funderingar på att plugga vidare efter gymnasiet på någon fotoskola. Jag har funderat mycket på Göteborgs Fotohögskola, men på senare tid även börjat fundera på en del privatskolor (som dock är väldigt dyra).

Om det finns någon som kan hjälpa mig med detta val, eller har erfarenhet med för/nackdelar om vad jag borde söka osv, så är ni välkomna att höra av er!

/Andreas
 

Snapphane

Aktiv medlem
Nu skjuter jag från höften, men Mitthögskolan (Sundsvall tror jag) ska väl ha rätt bra utbildningar inom foto. Studera.nu borde väl annats göra det rätt lätt att söka utbildningar :)
 

Jonas Tobin

Medlem
Du borde kika på Gamleby folkhögskola, de har en yrkesutbildning till mode/reklam-fotograf. Utbildningen i Sundsvall är bildjournalistinriktad. YH i Göteborg (fotoskolan.nu) har ett brett fokus där man testar på lite av varje. Högskolan för fotografi i Göteborg är mer konstinriktad.
 
ANNONS