Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datorn (?) har börjat dela upp filerna efter storlek, hur återställa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Hej!

Jag kör Mac 10.10.5, har Firefox som primär webbläsare och Hotmail (Outlook) för e-post.

Nu har det krånglat till sig. Då jag letar efter en fil att bifoga har dom delats upp i två grupper efter storlek. Gör det svårare att leta.

Jag har inte (medvetet) ändrat nånting alls. Vet nån vad som hänt? Hur återställa?
 

skalman-63

Aktiv medlem
Öppna finder
gå till fliken Innehåll i menyn
välj gruppera efter
välj något annat än storlek



Hej!

Jag kör Mac 10.10.5, har Firefox som primär webbläsare och Hotmail (Outlook) för e-post.

Nu har det krånglat till sig. Då jag letar efter en fil att bifoga har dom delats upp i två grupper efter storlek. Gör det svårare att leta.

Jag har inte (medvetet) ändrat nånting alls. Vet nån vad som hänt? Hur återställa?
 

cowboy

Aktiv medlem
Klicka i Finderkolumnens rubrik?

Kan man inte på en MAc bara klicka på en kolumn i Finder så sorteras det?
Ja, klickar man i min engelska MacOS Mojave v10.14.4 i Finderkolumnernas rubrik (dvs där det anges “name”, “date modified”, “size” och “kind”) så sorteras den aktuella kolumnen om.
Vartannat klick sorterar kolumnen stigande, vartannat fallande.

Jag har Safari som webbläsare och Apples Mail som emailklient.

Hur det ser ut om man letar efter en fil från Hotmail (Outlook) vet jag inte.
 

Måns H

Aktiv medlem
Fixat. Tack allihopa!

Det ser ut att ha ordnat sig. Jag klickade på "bifoga" i e-posten (Outlook) och sen "Sök i den här datorn" (alltså inte i molnet).

Längst upp till vänster finns ett antal inställningsmöjligheter. I den längst till höger av dessa (en symbol med vågräta linjer och små rutor) gick det att klicka och sen välja "Ingen" vilket var det som behövdes.

Tack för tipsen, dom ledde mig på vägen!
 
ANNONS