Annons

Samyang AF-objektiv till Sony FE

Produkter
(logga in för att koppla)

freddan_6

Aktiv medlem
Det var riktigt trevliga nyheter. Då kan till och med en gammal konservativ stöt som jag börjar fundera på E-mount för nästa kamera.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Vad är det som är konservativt med dessa nya objektiv från Samyang?

AF är ju en ganska modern uppfinning, bara sisådär 30 år gammalt. Jag funderar snarare på manuella objektiv med kontakter som startar fokushjälpen i kameran, alltså som Zeiss Loxia och Batis samt Voigtländers 10mm, 12mm och 15mm objektiv för Sony E.
 

freddan_6

Aktiv medlem
Vad är det som är konservativt med dessa nya objektiv från Samyang?

AF är ju en ganska modern uppfinning, bara sisådär 30 år gammalt. Jag funderar snarare på manuella objektiv med kontakter som startar fokushjälpen i kameran, alltså som Zeiss Loxia och Batis samt Voigtländers 10mm, 12mm och 15mm objektiv för Sony E.
Jag menar bara att jag efter att ha använt minolta AF har bytt mina kameror till Sony A-mount, men använder mina gamla objektiv, då jag inte riktigt har råd att uppdatera till Sony original. Jag menar t.ex. att KonicaMinolta 28-75/2.8 är tillräckligt bra för mig även om Sony med samma optiska formel har 28-85/2.8 SAM. Det konservativa är att envisas använda mina A-mount objektiv från förra årtusendet.
 
ANNONS