Annons

Bra fotobutik i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

MadelenEliasson

Ny medlem
Hej.
Jag är rätt nyinflyttad till Göteborg och undrar om någon har tips på bra fotobutiker att lämna in färgfilm på.
Söker efter:
Bra kvalité
Bra pris
Negativ scannade och på skiva (som helst ingår i priset)
Ett ställe där de cross-/vänd-framkallar diafilm, alltså dia framkallad i C-41 (och därmed fattar vad man menar när man säger att man vill ha det)
Trevlig personal är ju också ett plus!


Madelen
 

sebmacahan

Aktiv medlem
jadu... kolla med fotoaffären på kungsgatan vid kungshöjd. jag vet ärligt talat inte om dom gör det.. men dom har holgakameror i fönstret.. det kan ju betyda något..

edit: affären heter fotokompaniet.
 
Senast ändrad:

hazard

Aktiv medlem
RP Fotolab har alltid varit bra kunniga och billiga. Vet inte hur det är med scanning av bilder. Det har funnits några till... kommer inte ihåg dem nu (om de finns kvar) och måste rusa.

Om du är ny i stan och vill träffa andra fotografer; träff på lördag i slottskogen.

/Andreas
 

Leonard91

Aktiv medlem
Hänger på frågan lite och kollar vilka fotobutiker i Göteborg som ni gillar, har stort utbud, kunnig och trevlig personal, m.m.? Ge gärna tips! Det hade vart kul att åka runt och kolla lite nån dag.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Vet inte huruvida man kan kalla dem trevliga, men många anser ju att både YFO och Scandinavianphoto ska kunna sina saker.

Definns väl nu på samma gata?
 

Emil-G

Aktiv medlem
Sen finns det ju Japanphoto som är väldigt bra. [...]
Då får vi hoppas att de har ryckt upp sig, de första åren de fanns där var de en samling oduglingar som inte visste vad skillnaden mellan färg- och svartvitframkallning var, än mindre dia.

YFO har alltid varit en proffsbutik och personalen fick lite svårt med övergången till konsumentförsäljning. Det är inte samma sak att demonstrera kompaktkameror för tant Agda som att visa blixtpaket för yrkesfolk som visste vad de behövde och ville ha. Jag har dock inte varit där på ett par år så det är möjligt att de har skärpt sig.
 
Senast ändrad:
ANNONS