Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera ska jag välja, vill filma!!

Produkter
(logga in för att koppla)

HannaJo

Ny medlem
Hej!
Jag har tänkt mig att köpa en ny kamera som ska fungera bra att filma med då det är främst det jag är ute efter, då jag har andra kameror. Jag funderar lite mellan Sony a6000, Lumix g7, Lumix g80, men finns säkert flera andra! Jag vill helst ha något inom den prisklassen och att den ska kunna filma i full HD. Har någon något tips eller vill dela erfarenhet blir jag mycket tacksam. :)
 

fredlund88

Aktiv medlem
Hej!
Jag har tänkt mig att köpa en ny kamera som ska fungera bra att filma med då det är främst det jag är ute efter, då jag har andra kameror. Jag funderar lite mellan Sony a6000, Lumix g7, Lumix g80, men finns säkert flera andra! Jag vill helst ha något inom den prisklassen och att den ska kunna filma i full HD. Har någon något tips eller vill dela erfarenhet blir jag mycket tacksam. :)
En begagnad Gh3 kanske?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
En begagnad Gh3 kanske?
Ett utmärkt förslag! Givetvis funkar en ren videokamera bra om man kan leva med den mindre sensorn.

Jag utgår från att dina nuvarande kameror är äldre och inte kan filma? Är det idé att istället skaffa en modernare kamera i ditt befintliga system för att kunna filma eller är det något annat du sökar eller har du bara kompaktkameror idag?
 

RonnieC

Ny medlem
Hej!
Jag har tänkt mig att köpa en ny kamera som ska fungera bra att filma med då det är främst det jag är ute efter, då jag har andra kameror. Jag funderar lite mellan Sony a6000, Lumix g7, Lumix g80, men finns säkert flera andra! Jag vill helst ha något inom den prisklassen och att den ska kunna filma i full HD. Har någon något tips eller vill dela erfarenhet blir jag mycket tacksam. :)
Kanske är sent ute men är ny på forumet och jag kan starkt rekommendera G80. Mångsidig och ger bra resultat vid filmning. Älskar min!
 
ANNONS