Annons

Hjälp med min blixt.

Produkter
(logga in för att koppla)

badbollen83

Ny medlem
Hej alla.

Jag har en Canon 760D till det har jag en externblixt Yongnuo Blixt YN-565EX II. Står på säljarens sida att man ska kunna använda denna som slavblixt. Men fattar inte hur. Någon som kan hjälpa mig ?
 

larjo

Aktiv medlem
För att kunna styra blixten måste du ha den inbyggda blixten igång. Den skickar en infraröd signal som blixten. Rikta sedan mottagaren på blixten mot kameran. Den sitter nog på framsidan.
Gå in menyn för blixtstyrning och sätt aktivera den. Blixtstyrning->Blixttändning ska stå i läget möjlig.
Sen går det ställa in förhållandet mellan den inbyggda och externa blixten. Sätt den så att den inbyggda blixten ger så lite ljus som möjligt om du bara vill ha ljus från den externa blixten. Står du nära objektet/modellen så vår man en lite ljus från den inbyggda blixten men för det mesta syns det inte.
 

PMD

Aktiv medlem
På sidan 192 i manualen för EOS 760D står det hur man ställer in kameran för enkel trådlös blixtfotografering.

Den externa blixten måste också ställas in för trådlös styrning, och jag antar att det står i manualen för Yongnuo-blixten. Jag har inte hittat den manualen på nätet så jag kan inte ge något tips om det.
 
ANNONS