Annons

Canon M och Canons vita optik..filma.

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Tja,,,
Hur funkar af om man använder Canon M hus med canons "vita" optik ...får man autofocus och isåfall blir det bra ...eller långsam ...någon som testat...
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag är ingen filmare men eftersom jag har en EOS M liggande på skrivbordet bredvid mig och ett 7-200 4L IS i bokhyllan så provade jag. Visst, AF funkar, men snabbt gick det sannerligen inte, men om det beror på gluggen, kameran eller den belysningen (glödlampor i taket) vet jag inte.
 

The Champ

Aktiv medlem
Jag är ingen filmare men eftersom jag har en EOS M liggande på skrivbordet bredvid mig och ett 7-200 4L IS i bokhyllan så provade jag. Visst, AF funkar, men snabbt gick det sannerligen inte, men om det beror på gluggen, kameran eller den belysningen (glödlampor i taket) vet jag inte.
Ok ..misstänkte att det skulle bli långsamt ...du har inte lust att testa i dagsljus imorron ...
Tack för att du tog dig tid ...
Owe
 

AFJ

Aktiv medlem
Ok ..misstänkte att det skulle bli långsamt ...du har inte lust att testa i dagsljus imorron ...
Tack för att du tog dig tid ...
Owe
Jo det kan jag göra, men jag är nog inte rätt man att avgöra resultatet. Jag filmar nästan aldrig med mina kameror. Men visst, jag kan göra ett försök och kanske slänga upp något klipp.

Efter jag postat så testade jag med den fasta 22 mm som följde med kameran och där hängde AF med betydligt bättre, men ändå ganska segt.

Vad är det du skall filma?
 

The Champ

Aktiv medlem
Jo det kan jag göra, men jag är nog inte rätt man att avgöra resultatet. Jag filmar nästan aldrig med mina kameror. Men visst, jag kan göra ett försök och kanske slänga upp något klipp.

Efter jag postat så testade jag med den fasta 22 mm som följde med kameran och där hängde AF med betydligt bättre, men ändå ganska segt.

Vad är det du skall filma?
Jag filmar och fotar en del djur och natur men även annat . Min tanke är att ha ett sådant hus med när man ska längre går sträckor eller har mycket packning. men funderar även på skillnad i kvalitet mot min 5D mark2 och 1ds mark4 ( dom får jag tyvärr manuell focus på ,svårt med djur som rör sig)...har även en riktig filmkamera men den är lite stor och används vid speciella tillfällen..
www.oweandersson.se
där finns lite film
Owe
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
70d

70D är väl svaret om du vill ha ett lätt hus med bra och snabb följande AF till dina teleobjektiv. 7DII är väl minst lika bra med mer än dubbelt så dyr.
 

BempaS

Aktiv medlem
Jag provade också men jag upplever att de nästan är lika snabba, eller sakta kanske man ska säga men att med mitt EF70-200 2,8 is så gick det ojämnare och lät mer än med STM-objektiven, nu testade jag alltså bara under filmning.
Jag tycker att det är bra att autofokusen inte är så snabb under filmning så slipper man det där ryckiga "jagandet".
 

The Champ

Aktiv medlem
Jag provade också men jag upplever att de nästan är lika snabba, eller sakta kanske man ska säga men att med mitt EF70-200 2,8 is så gick det ojämnare och lät mer än med STM-objektiven, nu testade jag alltså bara under filmning.
Jag tycker att det är bra att autofokusen inte är så snabb under filmning så slipper man det där ryckiga "jagandet".
..af får gärna vara lite slö so du säger men bör kunna hänga med ett djur som går eller rör sig .......bäver,utter ...älg .....t,e,x...
 

toXXy

Medlem
https://vimeo.com/89236896

Här kan du se ett test av autofokusen som jag gjorde på 70D + 18-135 IS STM objektivet
Även dom andra klippen där kan du se lite hur autofokusen reagerar.

jag är väldigt nöjd med den och STM objektiven som har snabbare och tystare fokus.

Mvh
 

holck

Aktiv medlem
Tack för hjälpen alla ...känns som jag lägger ner detta "projekt" ....:)
Owe
Eller så lär du dig filma manuellt. Filmat flera bröllop manuellt och har i väldigt få fall missat fokus.
Man lär sig känna objektiven och rattar in fokus på känsla efter ett tag.

Så gör hela mediavärlden och filmvärlden. Det ska nog du klara också med lite träning. :)
Blända ned några steg till f/7-f/10 så håller sig ju allt i fokus ju :p
 
ANNONS