Annons

650 hk De Tomaso Pantera skenar rakt in i folkmassa (bilder)

Produkter
(logga in för att koppla)

raddaddy

Medlem
capa ?

hehe, Capa was a passionate Poker player, you could say dangerous games was his built in passion, when deeply in game debts, he took assignments in wars, to fix his economy. Some guys just like to have a hectc, but sometimes short life. We Finns like that attitude...
 

Ventures

Aktiv medlem
Förfärlig attityd hos fotografen (JAG HAR TAGIT BILDERNA ALLDELES SJÄLV) . Det syns på personernas uttryck vad de tycker om fotografen som antagligen trängt sig fram för bättre bildvinkel. Tror vi diskuterat fenomenet tidigare angående personer som stannar vid olycksplatser för att fota.
 

Tell

Aktiv medlem
Bilderna har jag inget emot. Finns många bilder som hyllas i samma tema. Men att posta dem på fotosidan och förvänta sig bildkritik...nja.
Vet inte riktigt vad just den där bilden handlar om, men vissa grejer här i världen behöver uppmärksamhet, typ diverse konflikter som media av nån anlending inte rapporterar om, men en random olycka behöver inte alls nån sån här uppmärksamhet.
 
Det som jag blir lite konfunderad över i denna tråd är att vi har en trådskapare som vill ha kritik på några bilder, och dessutom i ett senare inlägg påtalar att detta är en hemsida där man skall diskutera bilder, men lägger upp dessa på en egen hemsnickrad hemsida och inte i sin profil på fotosidan??

Luktar troll...
 

elektronikfreak

Aktiv medlem
Min tråd har fått 27 inlägg. ETT inlägg besvarade min fråga dvs en bedömning av bilderna i form av...

Om du vill ha en kommentar på bilderna så kan jag väl kommentera: de är välexponerade, men tämligen trista och säger inte så mycket om vad om egentligen hände. I och med att de är tagna på nära håll visar de att fotografen av någon anledning tyckte det var motiverat att gå fram till en olycksplats och fotografera en skadad människa.

red.....
Alla andra inlägg tycks vara skrivna av blöjvåta förskoleungar som blir rädda av att se Frankenstein på bild.

En vanlig nyhetssändning på SVT i Rapport och Aktuellt visar mycket mer "hemskare" inslag där både lemlestade människor o strömmande blod visas utan att de små rädda o överkänsliga medlemmarna på FOTOSIDAN.SE ringer klagomuren. Jag har själv vänner som befann sig på plats både i Bagdad när USA gick in i Irak 2003 samt förra året när tsunamin drabbade Japan som orsakade kärnkraftsolyckorna o dessa fotografer såg det som sitt jobb att förmedla verkligheten till media via bilder o video/film.

Hur rolig skulle en nyhetssändning i TV vara om en hallåa bara satt o läste upp nyhet efter nyhet utan några som helst bilder oavsett om det är stillbilder eller video??? Matas vi inte dagligen av otäcka händelser oavsett om det är rena olyckor eller om det är brottslingar som är orsaken till olyckan som sådan?

Vill väl också poängtera att på mina bilder syns INTE EN ENDA DROPPE BLOD o ej heller går det genom bilderna att identifiera de två offren dvs de två skadade äldre männen.


Jag fotar i princip det mesta som kommer framför min kameralins så länge jag befinner mig på offentlig plats eftersom jag i princip ALLTID har kameran med mig. Vad jag sedan lägger ut på nätet är min egna värdering som avgör. Hade denna händelse hänt ex i Malmö, Gbg, Sthlm eller något annat storstadsgetto så hade jag självfallet varken fotat händelsen o följaktligen inte heller kunnat publicera några bilder på nätet. Men nu hände denna händelse i lilla idylliska Borgholm på Öland så då var det för mig en självklarhet att både fota o publicera på nätet.

För att uppmärksamma skillnaden i hur folk har reagerat på bilderna kan jag berätta att nordens största forum - FLASHBACK - mest reagerade på - hur kunde olyckan inträffa... varför frikopplade inte föraren... varför vred han inte av tändningen? Medans medlemmarna på Sveriges största motorforum - GARAGET - mest reagerade på... varför i helv**e sågade räddningstjänsten av A-stolpen? Nu är ju bilen totalförstörd!

Så olika kan reaktionerna vara.

Avslutningsvis...

red...

Tidigare inlägg från TS (och ett annat alias) gör att det är svårt att ta det på allvar.
NEJ! Jag registrerade User ID/användarnamnet ELEKTRONIKFREAK den 25 januari 2012 klockan 01.02 och har ALDRIG TIDIGARE REGISTRERAT NÅGOT KONTO PÅ FOTOSIDAN OCH ALDRIG SENARE HELLER FÖR DEN DELEN! ÄR DET UPPFATTAT EN GÅNG FÖR ALLA??? Att komma med sådana beskyllningar är på gränsen till brottslig handling dvs förtal enl 5 kap. 1 § Brottsbalken:

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.


Vad beträffar...

Det som jag blir lite konfunderad över i denna tråd är att vi har en trådskapare som vill ha kritik på några bilder, och dessutom i ett senare inlägg påtalar att detta är en hemsida där man skall diskutera bilder, men lägger upp dessa på en egen hemsnickrad hemsida och inte i sin profil på fotosidan??

Luktar troll...
Jag har ett drygt dussin .COM o .NET domäner o jag anser inte att det är lämpligt att lista samtliga mina domäner i min profil.


För övrigt, jag känner både mannen/bilägaren till han som körde ledarbilen samt även arrangören o ingen av den har hört av sig o haft några åsikter om bilderna.
 

Tell

Aktiv medlem
Håkan: Som sagt, det som visas på nyheterna osv har iaf ett nyhetsvärde, det är saker som folk bör få veta om. Den här olyckan däremot som du fotograferade, det är inget som nån tjänar på att det sprids massor, utan det är bara skärpbilder som skadeglada sadister gillar att gotta sig med.
O du frågade ju enbart om åsikter om bilderna, du nämnde aldrig vilken typ av åsikter du ville ha, för du fick iaf väldigt många olika av dom.
Men om det är ren bildkritik du är ute efter så kan väl jag säga att det syns att bildenra är tagen med en helt random kompaktkamera. Inte direkt nån fotokonst, men som dokumentering duger dom väl.
O föresten så tjänar du inte ett jota på att vara sådär extremt otrevlig..
 

afe

Aktiv medlem
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Jag har aldrig påstått att du gjort något brottsligt eller klandervärt i ditt levnadssätt, men jag blandade ihop dig med något annat troll som vid ungefär samma tid först hade en användare som skapade en massa tramstrådar, och sedan skapade en ny som gjorde detsamma. Ber om ursäkt för den sammanblandningen, men förtal var väl lite att ta i? ;)

Jag förstår dock fortfarande inte vitsen med att publicera dessa mediokra bilder av en tragisk olycka. När händelsen var aktuell hade de kanske i bästa fall fungerat som läsarbilder i slaskpressen, men nu flera månader efteråt tycker jag de helt saknar intresse.
 

nicotin

Aktiv medlem
Min tråd har fått 27 inlägg. ETT inlägg besvarade min fråga dvs en bedömning av bilderna i form av...



Alla andra inlägg tycks vara skrivna av blöjvåta förskoleungar som blir rädda av att se Frankenstein på bild.


NEJ! Jag registrerade User ID/användarnamnet ELEKTRONIKFREAK den 25 januari 2012 klockan 01.02 och har ALDRIG TIDIGARE REGISTRERAT NÅGOT KONTO PÅ FOTOSIDAN OCH ALDRIG SENARE HELLER FÖR DEN DELEN! ÄR DET UPPFATTAT EN GÅNG FÖR ALLA??? Att komma med sådana beskyllningar är på gränsen till brottslig handling dvs förtal enl 5 kap. 1 § Brottsbalken:

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.


Vad beträffar...



Jag har ett drygt dussin .COM o .NET domäner o jag anser inte att det är lämpligt att lista samtliga mina domäner i min profil.


För övrigt, jag känner både mannen/bilägaren till han som körde ledarbilen samt även arrangören o ingen av den har hört av sig o haft några åsikter om bilderna.
dags att kliva av dina höga hästar ett tag..vi är alla läskunniga så behovet av att förstärka sin skrift behövs icke..

Jag uppskattar inte och säkert ingen annan heller att bli kallad blöjvåta förskoleungar..kom upp till en annan nivå än dagiset du verkar befinna dig på så kan vi prata vidare el vad tycker du ?
 
ANNONS