Annons

nikon coolpix p7000

Produkter
(logga in för att koppla)

ronny vervaart

Aktiv medlem
hej!är det någon mer än mej som har problem med att inte lamellerna framför objektivet inte öppnar helt på nikon p7000.har bytt till nr2 nu samma fel eft ett tag kompisen har lika dant.annars en underbar kamera,kör med canon annars men gillar inte den vinklingsbara skärmen som gör kameran för tjock.
 

blenda12

Aktiv medlem
Här har du två till

Hej!
Jag har en som skall åka in för detta fel, och en bekant som skall skicka sin i veckan för rep.
Skrev de vad de gjorde med kameran sist den var på reparation. Ville nämligen veta vad de skulle göra med min kamera, så att man inte bara skickar in den för rengöring och får samma problem igen efter någon vecka.
Nikon kände inte till någon annan som haft detta problem tidigare.
Annars en kanonkamera.

/M
 

Kärrlander

Aktiv medlem
Samma fel här, bytte kamera nr 1 och några dagar senare infann sig felet på kamera nr 2. Då hade jag ingen möjlighet att åka in med den direkt så jag fortsatte att använda den genom att pilla till lamellerna den sista biten med fingret. Efter ett tag så slutade den trilskas och har fungerat fint sedan dess, peppar peppar! Men kollar man på nätet så har MÅNGA detta problem så okänt kan det knappast vara hos Nikon.
 

blenda12

Aktiv medlem
Jag skickade ett urklipp med forumtrådar med kunder som hade detta problem tillbaka till Nikon, men fick inget annat svar än att de skulle undersöka/reparera kameran vid behov och speca vad de gjort med den.
Tycker om Nikons produkter o snabba svar från supporten, men man ska hålla sig till sanningen.
Även den bäste kan ha problem med någon kameramodell .

/M
 

martinlarsson

Aktiv medlem
Fick samma...

..för bara drygt 2 veckor sedan. Fick objektivet utbytt på garanti för c:a 2-3 månader sedan, och på det gamla objektivet hände aldrig detta, så troligen är det någon i den mekanismen på de mer nytillverkade objektiven. På min räckte det med en väldigt försiktig liten "nudge" på bladen, och sedan dess verkar den vara ok.
 

ronny vervaart

Aktiv medlem
..för bara drygt 2 veckor sedan. Fick objektivet utbytt på garanti för c:a 2-3 månader sedan, och på det gamla objektivet hände aldrig detta, så troligen är det någon i den mekanismen på de mer nytillverkade objektiven. På min räckte det med en väldigt försiktig liten "nudge" på bladen, och sedan dess verkar den vara ok.
tänkte hålla på å byta så länge felet återkommer,1års garanti på delar å jobb enl konsumentlagen om jag inte minns fel,eller nikon lässnar först.tror att en underleverantör inte har samma grejor som han visat upp vid produktion.(mina gissningar)
 

ronny vervaart

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en som skall åka in för detta fel, och en bekant som skall skicka sin i veckan för rep.
Skrev de vad de gjorde med kameran sist den var på reparation. Ville nämligen veta vad de skulle göra med min kamera, så att man inte bara skickar in den för rengöring och får samma problem igen efter någon vecka.
Nikon kände inte till någon annan som haft detta problem tidigare.
Annars en kanonkamera.

/M
dom bytte ut front delen på min kamera,tydligen en hel modul.
 
ANNONS