Annons

Minneskort till en actionkamera ( sony hdr-as100v)

Produkter
(logga in för att koppla)

teddy evil

Medlem
Hej!

I promode läget händer inget när jag ska filma misstänkter att kortet är för långsamt..
Jag har testat detta kort: Samsung Pro 64 GB microSDXC 70 MB/s / 20MB/s funkar icke!

Jag har frågat runt i mina lokala butiker, och dom säger att det ska gå med ett klass 10 kort, men inte funkar det för mej?

Någon som har lite tips?
 

teddy evil

Medlem
Efter formatering som går det att filma, men nu rycker filmerna fruktansvärt mycket iställe!
Det måst ju vara ett tecken på långsamt minnekort?
 

Stjerneus

Medlem
Efter formatering som går det att filma, men nu rycker filmerna fruktansvärt mycket iställe!
Det måst ju vara ett tecken på långsamt minnekort?

Har filmat en del med XAVC Pro mode.. och det fungerar perfekt med SDXC extreme 45MB/s för mig. Borde absolut fungera med det kortet, tror till och med att jag körde ULTRA kortet SDXC från sandisk häromdagen och det fungerade också. När du säger att det rycker massor, är det när du kör det i datorn?
För det är ett sjukt krävande format.. 50MB som ska strömma hela tiden, och sedan när man gradar filmerna är det också grymt seeeeegt.. hoppas det löser sig, för det finns ingen bättre actionkamera på marknaden idag! :)
 

reboot81

Aktiv medlem
Jag kör likadan kamera med likadant minneskort (MicroSDXC 64GB Pro (Klass 10) MB-MGCGB) och det fungerar i Promode.
 

teddy evil

Medlem
Har ett annat kort nu SanDisk ultra sdxc uhs-I 64Gb 30MB/s.. Jepp kör det via dator, börjar faktiskt misstänka datorn, med tycker den borde klara av det. Kan ju kika på andra hd filmer utan problem.

Att filma i 1080 30p funkar ju utan problem så. Den filmar ju sjukt bra i de formatet också :)
Är det stor skillnad mellan pro mode och 1080 p30?

Dator:
Intel i5 2500k
8Gb ram
Ati 5850 1Gb
Hdd vanlig 1Tb 7200rpm

/
 
ANNONS