Annons

Snälla, rädda bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto_Freddie

Ny medlem

Kalle_B

Aktiv medlem
du kan aldrig göra kvaliten bättre än orginalet.
Första bilden är också utom all hjälp pgr av oskärpa/rörelseoskärpa.

Tyvärr. Viss kan man fila på färger, kontraster osv, men eftersom orginalen är så vansinnigt dåliga i kvaliten så kan man inte göra något.
 

Kattflickan

Ny medlem
Mja,
det går ju att göra en del... Du kan lägga på ett extra lager körd genom högpass-filtret och därmed förstärka konturerna... Den låga kontrasten kan förbättras också, då blir det mer stuns. Någon av färgkanalerna kanske är (subjektivt) skarpare?

Hmm, hinner inte just nu, tyvärr... Men budskapet är ... pröva lite i photoshop, det skadar inte!
-Christian (egentligen 'cwe')
 

Hawaiii

Aktiv medlem
"du kan aldrig göra kvaliten bättre än orginalet.
Första bilden är också utom all hjälp pgr av oskärpa/rörelseoskärpa.

Tyvärr. Viss kan man fila på färger, kontraster osv, men eftersom orginalen är så vansinnigt dåliga i kvaliten så kan man inte göra något"

Jag kan väl egentligen inte hålla med, utan jag tycker att det finns rätt mycket man kan göra. Bilderna kommer ju inte att bli perfekta, men förhoppningsvis lite bättre.
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Hawaiii skrev:
"du kan aldrig göra kvaliten bättre än orginalet.
Första bilden är också utom all hjälp pgr av oskärpa/rörelseoskärpa.

Tyvärr. Viss kan man fila på färger, kontraster osv, men eftersom orginalen är så vansinnigt dåliga i kvaliten så kan man inte göra något"

Jag kan väl egentligen inte hålla med, utan jag tycker att det finns rätt mycket man kan göra. Bilderna kommer ju inte att bli perfekta, men förhoppningsvis lite bättre.
Precis, något kan man alltid göra, även om det inte kan bli perfekt.
 

ksvensson

Avslutat medlemskap
Att ha ett "mindre bra" utgångsmaterial är alltid svårt.
Prova olika färgfilter osv.
Finns många saker som kan rädda bilder, exemplen ovan är bra exempel på detta.

Mvh
 
ANNONS