Annons

Passfoto.nu bra eller dåligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rullknufs

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag behöver fixa ett riktigt visumfoto inför min resa till Vietnam i april. Jag försöker hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt och jag hittade sidan www.passfoto.nu som erbjuder fyra bilder för 99kr inklusive frakt, alltså ungefär en hundring billigare än alla andra alternativ jag hittat.

Är det någon som har erfarenhet av denna sida?
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag tog mina själv och skickade in på nån kampanj "50 foton gratis" eller liknande. Kostade bara frakten 29:-.

Dagsljus från fönstret mot vit vägg 3-4 meter bakom. Gick utmärkt, bara man tänker ut så det blir rätt storlek på dom.

//Benny
 

Heliotropen

Medlem
Hej!

Jag behöver fixa ett riktigt visumfoto inför min resa till Vietnam i april. Jag försöker hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt och jag hittade sidan www.passfoto.nu som erbjuder fyra bilder för 99kr inklusive frakt, alltså ungefär en hundring billigare än alla andra alternativ jag hittat.

Är det någon som har erfarenhet av denna sida?
Använde http://www.fotoautomaten.se/ för visum till Tanzania för ett par år sedan och printade hos den lokala fotoaffären för en mycket billig peng. Fungerade utmärkt, men som tidigare nämnts, använd en ljus vägg med naturligt ljus utan för många skuggor.
 

Har

Medlem

Rullknufs

Avslutat medlemskap
Shit vad smidigt det där verkade! Jag är ingen mästare på photoshop men det där ska jag kunna fixa i alla fall. Har ju ingen fotoskrivare tyvärr men den kanske går att lösa på annat vis. T.ex lägga bilden i en "vanlig bild", 10x15cm eller vad dom är, och sen beställa den via någon hemsida och sedan klippa ut själv? Såg att Elgiganten hade något, 39kr i frakt bara också. Är det vettigt?
 

Graylingman

Aktiv medlem
Hmmm... Nu ska vi se. Kan det vara fler än jag som har många mil till närmaste fotoautomat? Senast jag behövde foton av den typen tog jag dem själv. Det var trots allt enklare än att lägga >3 timmar på att besöka en fotoautomat. #storstadsperspektiv
 

AFJ

Aktiv medlem
Hmmm... Nu ska vi se. Kan det vara fler än jag som har många mil till närmaste fotoautomat? Senast jag behövde foton av den typen tog jag dem själv. Det var trots allt enklare än att lägga >3 timmar på att besöka en fotoautomat. #storstadsperspektiv
Du har så rätt! Ser att TS bor i Ånge, där är det antagligen lite tunt med fotoautomater!

Ber om ursäkt för hemmaperspektivet, blir lätt lite Stockholmsfixerad! :)
 

larsborg

Aktiv medlem
Hej!

Jag behöver fixa ett riktigt visumfoto inför min resa till Vietnam i april. Jag försöker hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt och jag hittade sidan www.passfoto.nu som erbjuder fyra bilder för 99kr inklusive frakt, alltså ungefär en hundring billigare än alla andra alternativ jag hittat.

Är det någon som har erfarenhet av denna sida?
Lägger du ner tid på att hitta visum-/passfoto, som är billigare än ca. 199:-, för en serie på fyra bilder?
Fina visum-/passfoton kostar självklart några slantar, kan användas vid flera tillfällen.
Fotoautomat utanför varje tågstation eller köpcentrum, är billigt, den tycker ungdomar är skitkul!
Skall du lifta till Vietnam?
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag antar att det inte är samma personer som beklagar fotografyrkets utdöende som till varje pris vill undvika en yrkesfotograf ;-).
 
ANNONS