Annons

Köpa nytt friktionsgummi till quickrelease-platta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jrichloow

Medlem
Hej!
Jag letar med kljus och lykta efter ny friktionsgummi-matta, ni vet den som sitter på quickreleaseplattor för att undvika att kameran glider. Jag har testat att google men jag vet inte ens vad produkten kallas. Hittills har jag klarat mig genom att pilla bort gummi från produkter jag inte använder för att klistra dit på andra produkter med trasig eller undermålig gummering.
Tacksam för svar.

MVH Jakob
 

iSolen.se

Guest
Hej!
Jag letar med kljus och lykta efter ny friktionsgummi-matta, ni vet den som sitter på quickreleaseplattor för att undvika att kameran glider. Jag har testat att google men jag vet inte ens vad produkten kallas. Hittills har jag klarat mig genom att pilla bort gummi från produkter jag inte använder för att klistra dit på andra produkter med trasig eller undermålig gummering.
Tacksam för svar.

MVH Jakob
Du ska inte köra läder istället? Eller kork? Fjädrar mindre.
 

Har

Medlem
Förr gick det att få tag på lagelappar för cykeldäck i decimeterstora ark bara att klippa till som man vill ha dom. Utmärkt för sånt här, räcker inte tjockleken till tar man flera lager.
 

iSolen.se

Guest
Jag kan tänka mig att det är bra med kork på en färdig produkt men att materialet är mer svårarbetat om jag ska klippa och klistra tunna bitar. Det är iallafall min erfarenhet av kork. :)
Du ska inte klippa, du ska skära med en vass kökskniv på ett bra skärbräde.

Mina tips beror på att jag tycker gummit är för mjukt så det rör på sig.
 

afe

Aktiv medlem
Ska det bli riktigt stabilt är det bättre om fästet är helt i metall (och helt utan gummi och kork) och skräddarsytt för kameran, men det är förstås överkurs och kostar mer. Det blir dock mycket bättre, så jag tänkte nämna det som något att fundera på ...
 

iSolen.se

Guest
Ska det bli riktigt stabilt är det bättre om fästet är helt i metall (och helt utan gummi och kork) och skräddarsytt för kameran, men det är förstås överkurs och kostar mer. Det blir dock mycket bättre, så jag tänkte nämna det som något att fundera på ...
Jo jag har också tänkt så men samtidigt ska kopplingen vara i spänn för att minska vick/rotation. Så det är bra att det finns en del gummi/kork men att man drar skruven nästan i botten så det blir metall-mot-metall-kontakt samtidigt som mjukdelar pressar på.
 

Smw

Aktiv medlem
Hej!
Jag letar med kljus och lykta efter ny friktionsgummi-matta, ni vet den som sitter på quickreleaseplattor för att undvika att kameran glider. Jag har testat att google men jag vet inte ens vad produkten kallas. Hittills har jag klarat mig genom att pilla bort gummi från produkter jag inte använder för att klistra dit på andra produkter med trasig eller undermålig gummering.
Tacksam för svar.

MVH Jakob
Hej !

Cykelslang.
Gummiduk.

Limmas med nått snabblim.


Men har du pejl på vad en ny platta kostar ?

Sök efter din sort.
http://www.ebay.com/sch/Other-Tripods-Supports/30097/i.html?_from=R40&_nkw=quickrelease


//MW
 
ANNONS