Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Demo-ex

Produkter
(logga in för att koppla)

Alltvin

Medlem
Ja, som trådnamnet säger.

Hur är erfarenheterna att köpa demo-ex från affärer?

Det är en dyrare kompaktkamera och man får då med minneskort och väska för att det är just ett demo-ex.
 

miblomster_gmail.com

Aktiv medlem
Beror mycket på vilken affär det är och sådana saker, är det till exempel ett stort varuhus där massa folk testar kameran varje dag, skulle jag inte ens överväga att köpa den.
Men på en mindre butik där personalen har överblick över kamerorna, eller rent av kamerorna är inlåsta och endast plockas fram för demosyfte finns det ingen stor fara i det hela.

Kolla noga efter märken, ser kameran fräsch och fin ut ett bra köp, men finns det tydliga tecken på misshandel nja kanske bäst att avstå.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Är priset tillräckligt nedsatt?

Har själv köpt blixtar som Nikon använt för sina egna presentationer, till halva priset, men även om de fungerar så är det en helt annan känsla med oanvända grejor, vilket måste avspegla sig i priset för att det skall vara intressant ;)
 

bildsten

Aktiv medlem
Kolla att du får med garanti som om kameran vore ny. Jag har köpt mycket fotogrejer begagnat och nedsatt och demo och grejerna har fungerat utmärkt och anser att det där med nykänslan är betydligt överdriven.
 

Ventures

Aktiv medlem
Skulle också akta mig om det var någon köplada eller där kamerorna sitter ute i butik fritt för vem som helst att prova. Husen brukar vara rejält klämda och kända på. Vem vet om någon också varit och fingrat inne i kameran?
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
Själv kör jag med ett demo-ex som jag köpte av Fotokungen. De hade fått in några demo-hus från Canon som de sålde billigare. Samtliga hus hade passerat Canons serviceavdelning, det var full garanti på dem och i alla fall mitt exemplar såg ut som nytt. De visste dock inte på vilket sätt, och var, kameran hade använts samt hur mycket.
Den fungerar i alla klockrent fortfarande efter tre år så jag känner mig nöjd.
Men visst, demo-ex dealar kan se väldigt olika ut.
 

Alltvin

Medlem
Är priset tillräckligt nedsatt?

Har själv köpt blixtar som Nikon använt för sina egna presentationer, till halva priset, men även om de fungerar så är det en helt annan känsla med oanvända grejor, vilket måste avspegla sig i priset för att det skall vara intressant ;)
http://www.gofoto.se/leica-dlux-5--vaska--8-gb-kort-demo-ex-p-3176.aspx?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Det är denna jag har tittat på. Tycker den är väl nedsatt
 
ANNONS