Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på m43-kompakten

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Jo, det är lite märkligt, men de kanske inte hade hela konceptet klart när den här visades upp förra hösten. Ser mer ut som en 35RD/RC än en Pen. Inga groteska handtag på den.
 

Cygni

Aktiv medlem
Ja smaken är som baken. Jag tycker den är fin jag. Den påminner till utseendet om Olympus Pen F-serien, som jag tycker är de snyggaste SLR-kameror som någonsin tillverkats. Ingen puckel för prismasökaren och inget, nästan groteskt, bärhandtag som moderna kameror är utrustade med. På den tiden bar man kamerorna med nackremmen, så det behövdes inget handtag. Ja jag, och många med mig, bär fortfarande kamerorna så, oavsett om de har handtag eller inte.

Tänk på att det här är en systemkamera. Att den liknar systemkameran Pen F mer än kompaktkameran 35RD är kanske inte så konstigt.

Olle
Kan bara hålla med. Pen F är en av de snyggaste kameror som tillverkats. Kommer den nya att se ut som den gamla så köper jag den på en gång oavsett prestanda.
För övrigt skulle jag vilja få tag på en "riktig" Pen F till bra pris.
 

Rockoholic

Aktiv medlem
Om nu den här kommer att ha konstant LV och ingen vanlig sökare. Borde inte detta medföra varm sensor och risk för att smuts bränner fast? Bara en fundering. Nåja, vi får väl snart svar på våra frågor. Om den inte ligger allt för långt fram i tiden är det stor risk för köp då jag är ute efter en kompakt av något slag. I vissa lägen är tyvärr D700 lite för stor och tung.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Alla andra p&s har ju konstant lv så ja ser inte problemet i de...
På kompakter kommer det inte in damm
pga att man inte kan plocka bort objektivet.
Damm som hudflagor är feta och smälter eller
kletar vid ganska låg temperatur...
Men den kanske har sensorskakning vid uppstart
och efter objektivbyte.
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Undrar hur det blir när man hänger på lite tyngre objektiv på den - den lite "hal" ut i greppet... Tänkte då snarast på t.ex zoomen eller Elmarit-M 90.
 

paco

Aktiv medlem
Kan se lite roligt ut med 3,3kg Olympus 300/2,8 på kameran. Men möjligheten finns om man vill.
 

karlstorck

Aktiv medlem
Det trillar in lite bilder av och till på 43rumors.com Nu senast med en viewfinder. Jag tycker det hela ser mycket aptitligt ut!

Kalle
 

paco

Aktiv medlem
Japp nu finns en väldigt liten bild framifrån. Synd att den där långsamma zoomen verkar vara kitoptiken. Hoppas också det kommer en svart modell.
 

karlstorck

Aktiv medlem
Japp nu finns en väldigt liten bild framifrån. Synd att den där långsamma zoomen verkar vara kitoptiken. Hoppas också det kommer en svart modell.
Svart vore trevligt, men jag gillar silver med, så jag vet inte ... däremot vill jag ha den med sökaren och med 17/2.8.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Ser fin ut, men verkar lite tillplattad upptill
sett framifrån.

Med priset på 750$ och om den presterar så
måste nog Panasonic sänka priset på GH1an.

Storsäljare kanske men inte som gamla Pen F.
 
ANNONS