Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägg en "Besvara" bredvid "Besvara med citat"

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan J.

Aktiv medlem
För de som inte orkar scrolla forumtrådarna längst upp eller längst ner, där knappen "Besvara" återfinns, utan bara trycker på den närmaste länken "Besvara med citat", föreslår jag att det läggs till en länk "Besvara" bredvid "Besvara med citat" i varje inlägg.
 

StefanN

Aktiv medlem
För de som inte orkar scrolla forumtrådarna längst upp eller längst ner, där knappen "Besvara" återfinns, utan bara trycker på den närmaste länken "Besvara med citat", föreslår jag att det läggs till en länk "Besvara" bredvid "Besvara med citat" i varje inlägg.
Håller med! ;p
 

perstromgren

Aktiv medlem
Det som är bra med att ha "Besvara" längst ned är ju att man i alla fall bör läsa eller skumma igenom alla svar som kommer efter den man just tittar på.

Det borde man i och för sig göra även om man bara citerar.

Per.
 

ebermark

Avslutat medlemskap
Det vore fullkomligt onödigt med en "besvara" i varje post. Det är alldeles tillräckligt att ha en högst upp och en längst ner.
Använd home/end om det är så jobbigt att scrolla...
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Det vore fullkomligt onödigt med en "besvara" i varje post. Det är alldeles tillräckligt att ha en högst upp och en längst ner.
Använd home/end om det är så jobbigt att scrolla...
OT kanske, men citaten gör ju ofta att trådarna blir svårlästa, särskilt när många på rad kör citat som är en halv sida och sedan besvarar med en mening. Tycker man skulle ha avkortade citat så att den som vill läsa hela citatet tittar på just den forumposten.
 

Dan J.

Aktiv medlem
Japp, precis, det är inte ett dugg jobbigt för oss att scrolla upp eller ner för att nå Besvara-knappen. Det jobbiga är att behöva se alla citat för att andra inte hittar till Besvara-knappen utan bara trycker på det som ligger närmast tillhands: Besvara med citat...

Hur många inlägg har man inte sett där redan 2'a posten inleds med ett fullständigt citat av den 1'a, tillför det något...!?

Men det var ju inte många som tyckte i frågan och det har ju inte hänt något heller.
 

Dan J.

Aktiv medlem
Det har gått 1½ år, och nu ska jag inleda med... ...ett citat!

Hur många inlägg har man inte sett där redan 2'a posten inleds med ett fullständigt citat av den 1'a
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=132981#post1658729
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=132980#post1658727
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=132948#post1658601

Står fast vid åsikten att en knapp "Besvara" bredvid knappen "Besvara med citat" skulle göra nytta!

:-D a n
 

Walle

Aktiv medlem
Jag håller med.

Dock tror jag det finns en anledning till att många besvarar med helt till synes onödiga citat. Om man skriver lite långsamt så är det stor risk att minst en, ibland flera, hinner emellan med svar, och då kan det se lite bortkommet ut.

Men jag håller ändå med, andra forum som jag hänger på har till och med helt tagit bort möjligheten att citera föregående inlägg med en knapptryckning.
 

JazzBass

Aktiv medlem
Jag tycker det är helt onödigt. Det tar en sekund att markera och radera citatet efter att man tryckt på "besvara med citat" knappen om man vill ha bort det från sitt inlägg.

Det jag däremot saknar är multicitering, d.v.s. att man kan markera flera inlägg för citering och sedan när man trycker på "besvara" kommer alla citat med. Finns på en del forum har jag sett.
 

Lena W

Aktiv medlem
OT kanske, men citaten gör ju ofta att trådarna blir svårlästa, särskilt när många på rad kör citat som är en halv sida och sedan besvarar med en mening.

Håller helt med! Varför skicka med en halv sida text, när man bara svarat på en liten del av inlägget?

Är det svårt att markera och trycka på Delete? Gör då så här:

Ställ markören där du skall börja markera
Håll ner Shift
Klicka där du vill sluta markera
Delete

Klart!
 

Joel.S

Aktiv medlem
Är det svårt att markera och trycka på Delete? Gör då så här:

Ställ markören där du skall börja markera
Håll ner Shift
Klicka där du vill sluta markera
Delete

Klart!
Det handlar nog inte bara om det. Jag anser citatet är ett bra sätt att specificera vad man svarar på. I en del långa trådar pågår kanske olika diskussioner, då är citatet klockrent.
 

Dan J.

Aktiv medlem
Men, Magnus och Lena, jag (och inte heller ni) har några problem med att radera efter att ha valt "besvara med citat", det jag envist försöker få fram är problemet ju att så många INTE raderar vilket resulterar i svårlästa och onödigt platskrävande trådar.

Den ytterligare knappen skulle kanske kunna få folk att tänka en gång till, och förhoppningsvis bara välja knappen med citat i de fall det är befogat... Men jag återkommer väl om 1½ år igen och ser om jag kan få Fotosidan med mig då... :)
 

Lena W

Aktiv medlem
Ja det är ju det jag försöker få fram... försökte följa nån tråd för ett halvår sedan, men orkade inte då citaten gång efter annan var hur långa som helst och svaret enbart några rader. Hur viktigt var det då, att ha kvar hela citatet när man bara svarade på en mening däri...
 
ANNONS