Annons
Gammal 2018-10-23, 14:47
Lars Smålänning

Fråga Ändra bakgrund i Windows app Foton
Hej!
Jag kör LR och PS i de senaste versionerna samt Win 10 och MS Edge. Vill då och då skicka färdigbehandlade bilder med e-post. Exporterar dem från LR och konverterar dem samtidigt till jpg. Vill dock i regel granska dem i appen Foton innan jag skickar iväg dem. Men granskningen försvåras av att jpg-bilden där visas mot vit bakgrund. Hur ändrar jag bakgrunden i appen Foton till t ex mörkgrå?
Gammal 2018-10-23, 16:17
Niclas_Lindblom

http://lmgtfy.com/?q=How+do+I+change...hoto+Viewer%3F
Gammal 2018-10-23, 17:01
ehrsa

Lars Smålänning skrev: Hej!
Jag kör LR och PS i de senaste versionerna samt Win 10 och MS Edge. Vill då och då skicka färdigbehandlade bilder med e-post. Exporterar dem från LR och konverterar dem samtidigt till jpg. Vill dock i regel granska dem i appen Foton innan jag skickar iväg dem. Men granskningen försvåras av att jpg-bilden där visas mot vit bakgrund. Hur ändrar jag bakgrunden i appen Foton till t ex mörkgrå?
Om du har en bild öppnad i 'foton' så klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet, klicka på 'Inställningar' längst ner av de val som finns. scrolla därefter ner till 'Utseende' och välj 'Mörk' istället för 'ljus' , klart!
Hälsn!
Gammal 2018-10-23, 17:17
Lars Smålänning

Antog att "mörk" resp. ljus avsåg "bilden" som sådan. Men det visade sig gälla bakgrunden och fungerar. Tack ehrsa!
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.

B+W Filter