Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Länka till Facebook fungerar icke !

Produkter
(logga in för att koppla)

LPUS

Aktiv medlem
Jag får upp mitt "foto"vilket i mitt fall är en blå rektangel istället för fotot från bloggen.
 

reboot81

Aktiv medlem
Kan vara att ingen svarar för att ingen riktigt förstår sig på frågan…
Jag gör det inte.

Men, du har en blå bild i din profil. Du ändrar till valfri på: kgughjulet->Inställningar-> (Min Sida->Om Mig) Profilbild

Vad vill du uppnå, att dina blogginlägg automatiskt ska publiceras på FB?
 

LPUS

Aktiv medlem
Jag har en blogg på fotosidan.När jag trycker på "dela" på mitt blogginlägg så kunde jag tidigare få
upp en länk till fotosidan på min facebooksida,då med bilden/bilderna på/ifrån mitt blogginlägg.Om jag gör samma sak nu kommer min profilbild upp ISTÄLLET för bilderna från mitt blogginlägg.
Jag kan inte förklara tydligare än så.Vad är det som är så svårt att förstå?
 

Jewster

Aktiv medlem
Det kan ju vara så att problemet snarare ligger hos Facebook än hos Fotosidan. Facebook har ju den egenheten att de ändrar gränssnittet ibland och hur vissa saker fungerar.
Om jag till exempel tar en webbadress och klistrar in i en status på Facebook så skapas ju ett inlägg där en bild är förvald att synas i inlägget. Denna bild är ju hämtad från sidan som jag länkar. Men ibland ligger ju fler bilder på samma sida, och då vet ju inte Facebook vilken av dessa bilder jag vill ska visas i min status vid länken. I vissa fall kan man i det läget innan man publicerar välja en annan bild som ska synas i statusen.

Testa att kopiera webbadressen till ditt blogginlägg och klipp in i din status direkt på facebook istället för att klicka på "Dela på Facebook"-knappen på Fotosidan.

Är det samma problem då? Då är det säkert Facebooks inställningar som spökar. Funkar det då, så kanske felet ligger i Fotosidans kod.
 

Jewster

Aktiv medlem
Nu har jag testat själv på din blogg. Förstår problemet. Din senaste bild "Döende runa" beter sig som du säger även för mig. Den väljer din blå profilbild istället både när jag klickar på dela-knappen och när jag klistrar in permalänken direkt i ett FB-inlägg.
Testar jag samma sak med något av de tidigare blogginläggen som ligger längre ner på sidan så funkar det som det ska och den visar fotot.

Märkligt.

Kan det vara så att det översta inlägget på sidan ligger i bloggens header på något sätt, så att en delning tar bilden från din profil, och underliggande blogginlägg ligger som egna sidor på nåt sätt? Vet ej, knas verkar det vara iaf. Skulle gissa på att problemet ligger här på Fotosidan.
 
ANNONS