Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony RX100 4 låst

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Min Sony RX100 4 går att slå på och stänga av och det ser OK ut men ingen av funktionsknapparna på baksidan fungerar. Kameran är liksom helt låst. Hände bara plötsligt när jag skulle byta batteri. Det fungerar att byta inställning på övre ratten mellan A, S, P, M mm. har jag möjligtvis kommit åt någon låsningsfunktion?
 

Smw

Aktiv medlem
Min Sony RX100 4 går att slå på och stänga av och det ser OK ut men ingen av funktionsknapparna på baksidan fungerar. Kameran är liksom helt låst. Hände bara plötsligt när jag skulle byta batteri. Det fungerar att byta inställning på övre ratten mellan A, S, P, M mm. har jag möjligtvis kommit åt någon låsningsfunktion?
Hej !

Egentligen ingen aning, men det brukar vara en switch som
påverkas av luckan, kolla om det finns någon sådan och se om
den verkar ok.

//MW
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Hej

Det finns väl egentligen två alternativ.
1. Hårdvarufel. Fuktskador, stötskador eller annat. De kommer du inte kunna lösa själv.
2. Mjukvarufel. Ta ur batteriet och låt det vara ur under en längre tid, typ två dygn eller så. Har du gjort något fel bör kameran ha "glömt bort" dem när den varit utan batteri så länge.

/Jon
 

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Ska testa det. Tack för tipset!

Hej

Det finns väl egentligen två alternativ.
1. Hårdvarufel. Fuktskador, stötskador eller annat. De kommer du inte kunna lösa själv.
2. Mjukvarufel. Ta ur batteriet och låt det vara ur under en längre tid, typ två dygn eller så. Har du gjort något fel bör kameran ha "glömt bort" dem när den varit utan batteri så länge.

/Jon
 
ANNONS