Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa digitalkamera för under 500:-?

Produkter
(logga in för att koppla)

ulltand

Aktiv medlem
Min plan är att köpa en Pentax K100 när den dyker upp i augusti.
Tills vidare var tanken att jag skulle använda min Minolta Z1... men, men. Jag lyckades att ta bort objektivet på kameran (det är _inte_ en slr).

Alltså, kameran fungerar inte längre, och nu vill jag köpa en grymt billig digitalare att ha tills vidare, och tänke att ngn här har koll på utgående modeller etc.

Jag finns i Linköping, så köp i butik är ju bra, alternativt låg frakt.

Kamerakrav: SD-kort, minst 2MP, den ska vara bättre än min mobilkamera SE K750.

Jo, begagnat om du har - helt okej!
 

MrTellus

Aktiv medlem
Prova på Tradera, där säljer dom allt och inget. där har jag fått tag på en liten digitalkamera på 12mpx till min sambo 685:-

Samt att man kan få tag på mycket annat som har med fotografering att göra, fick tag på fina, och nästan nya objektiv till min gamla Pentax P30 4st/700:-

så det är värt ett försök

Mvh Magnus Samuelsson
 

gubn

Medlem
NetOnNet har en modell på 3Mp för 599:-, den är inget vidare men jag antar att du inte har så höga krav till det priset. Fix-fokus och AAA-batterier (tar slut fort) är väl de största nackdelarna, men den tar SD-kort. Vet inte riktigt vad de tar för frakten, jag har bara handlat i deras lagershop här i Borås.
Du får antagligen en bättre kamera om du köper begagnat.
/Gustav
 
ANNONS