Annons

Billiga objektiv utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasHolm

Aktiv medlem
Hej

Ska inom kort köpa lite nya objektiv, och har sökt lite efter billiga priser på nätet.

Problemet är bara att jag inte hittar några bra priser alls. Är det så att Nikons gluggar inte är billigare utomlands?
Har vänner som kör annat märke som börjar på C och då finns det pengar att spara om man beställer från t.ex. England...

Har även kollat på Sigma, och deras gluggar är ganska mycket billigare i USA, men inte gluggar från Nikon.

Kan någon bekräfta/dementera detta, eller är det så att jag helt enkelt är kass på att leta priser?

/Jonas
 

keckax

Aktiv medlem
Sanningen är nog att priserna på Nikonprylar i Sverige har sjunkit till en nivå närmare övriga Europa.

/K
 

Tonper

Aktiv medlem
Finns inga stora pengar att spara oavsett land.
Du kan kolla om du hittar något på ebay.de eller ebay.co.uk. Köper du från europa slipper du tulla osv. HKBNS (Hong Kong Buy 'N' Sell) är ett företag som säljer på ebay.co.uk, de har en schyst deal på sigma 70-200 OS + telekonverter vet jag iaf. Sparar ca 3000kr mot sverige.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Om jag inte minns fel införde just Nikon en prisharmoniseringsstrategi ett par år sedan för att minska prisspridningen mellan länder. Möjligen som ett led i detta har också Nikon bestämt att inte leverera till återförsäljare i USA som säljer under ett visst pris.
 

JonasHolm

Aktiv medlem
Efter en hel del letande och tips så är det nog dags att inse att det är billigast att köpa gluggarna i Sverige...

/Jonas
 
ANNONS