Annons

Problem med wacom intuos 5

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Har fått problem med min wacom intuos 5 medium pen tablet. När jag sitter och clonar eller använder healing brush, är alla fall där jag upplevt mest problem, så får jag upp en ring där jag ska "måla" och sen kommer rutan upp som om jag högerklickar. Har fortfarande garanti kvar på ritplattan, men vill kolla här och det är något jag kan göra fel så här det uppstå. Vill inte skicka iväg plattan, för att sedan få tillbaka att det inte är något fel och få betala kostnaden själv. Har uppdaterat till dom senaste drivrutinerna.

Någon annan som upplevt liknande problem?
 

wangblad

Aktiv medlem
Har fått problem med min wacom intuos 5 medium pen tablet. När jag sitter och clonar eller använder healing brush, är alla fall där jag upplevt mest problem, så får jag upp en ring där jag ska "måla" och sen kommer rutan upp som om jag högerklickar. Har fortfarande garanti kvar på ritplattan, men vill kolla här och det är något jag kan göra fel så här det uppstå. Vill inte skicka iväg plattan, för att sedan få tillbaka att det inte är något fel och få betala kostnaden själv. Har uppdaterat till dom senaste drivrutinerna.

Någon annan som upplevt liknande problem?
Har du kollat ifall du av misstag kommit åt inställningarna?
 

Himma

Medlem
Har fått problem med min wacom intuos 5 medium pen tablet. När jag sitter och clonar eller använder healing brush, är alla fall där jag upplevt mest problem, så får jag upp en ring där jag ska "måla" och sen kommer rutan upp som om jag högerklickar. Har fortfarande garanti kvar på ritplattan, men vill kolla här och det är något jag kan göra fel så här det uppstå. Vill inte skicka iväg plattan, för att sedan få tillbaka att det inte är något fel och få betala kostnaden själv. Har uppdaterat till dom senaste drivrutinerna.

Någon annan som upplevt liknande problem?
Har du hittat någon lösning på problemet? Jag upplever samma sak och framför allt om jag håller ner pennan "lite för länge" typ en sekund så tror den att jag vill högerklicka. Samma sak händer även utanför Photoshop. Använder min i win10.
Ulf
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Har ni provat öppnat inställningarna för plattan sen trycker ni på "options" längst ner och kryssar i "hover click" istället för "click & tap" ? det är det enda jag kan komma på iaf.
 

Himma

Medlem
Har ni provat öppnat inställningarna för plattan sen trycker ni på "options" längst ner och kryssar i "hover click" istället för "click & tap" ? det är det enda jag kan komma på iaf.
Hittade lösningen med hjälp av Moderskeppets Anders Jensen. Jag sökte upp inställningarna för penna och pekskärm (i windows) och där fanns det bland annat ett alternativ som heter
"håll ned" = högerklick. Bockade ur den och sen uppförde pennan sig som jag vill.
 
ANNONS