Annons

Köpa ny eller beg K200D eller K-M eller beg K10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

bildmal

Aktiv medlem
I frdags hämtade jag dottern på dagis, hem och gav henne mat, flyttade pengar mellan kontona, ringde Scandinavian och dubbelkollade att saldot 1st stämde. Sedan åkte vi till Bankeryd och köpte en K200D. Svårt val, men med mitt friluftsintresse känns vädertätningen som en stor fördel. Och manuell valmöjlighet av fokuspunkt.
.
.
Grattis och lycka till med nya kameran! Tror inte att du kommer att bli missnöjd.
Följ Rolands råd och satsa på bra batterier och framförallt en bra laddare med separata kanaler för varje batteri, så kommer inte AA-batterier att kännas som någon nackdel.
Själv kör jag dessutom med en laddning Lithiumbatterier i kameraväska att ha i "nödfall".
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
Grattis och lycka till med nya kameran! Tror inte att du kommer att bli missnöjd.
Följ Rolands råd och satsa på bra batterier och framförallt en bra laddare med separata kanaler för varje batteri, så kommer inte AA-batterier att kännas som någon nackdel.
Själv kör jag dessutom med en laddning Lithiumbatterier i kameraväska att ha i "nödfall".
Jag har två Vansonladdare som kör parvis (Den ena klarar även stora och 9V), men köpte en GP med inviduella kanaler till sambons kamera och har lånat den nu. Funkar även på 12V cigguttag.
Ska som sagt gå igenom de jag har, kasta de som är för trötta och köpa till nya ifall jag känner att det behövs. Jag har idag GP 2100, 2300 och 2700mAh. Har haft Vanson också, men redan rensat ut dem eftersom de blev trötta med åren.
 
ANNONS