Annons

EXIF-visning av bländare, tid mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Avslutat medlemskap
Var gör man inställning (på FS) för att visa slutartid, ISO, brännvidd mm när man lägger in en bild på FS?
Kallas det EXIF-data?

Alltså de två nedersta inringade raderna på bif bild
De två övre raderna får jag ju med, som jag tidigare valt under fliken "Utrustning"

(OBS jag har Canon kameror, ej Nikon)
/B
 

Bilagor

Ventures

Aktiv medlem
Var gör man inställning (på FS) för att visa slutartid, ISO, brännvidd mm när man lägger in en bild på FS?
Kallas det EXIF-data?

Alltså de två nedersta inringade raderna på bif bild
De två övre raderna får jag ju med, som jag tidigare valt under fliken "Utrustning"

(OBS jag har Canon kameror, ej Nikon)
/B
Exporterar man från tex lightroom väljer man att exifdatan ska följa med i exportrutan.
 

mac60

Aktiv medlem
Var gör man inställning (på FS) för att visa slutartid, ISO, brännvidd mm när man lägger in en bild på FS?
Kallas det EXIF-data?

Alltså de två nedersta inringade raderna på bif bild
De två övre raderna får jag ju med, som jag tidigare valt under fliken "Utrustning"


När jag laddar upp bilder till en fotosida på FB så använder jag ett program som heter BD-Sizer
Då kan då ändra storlek och dyl. samt få (du ställer in vad du vill skall visas i programmet ) inställningarna på bilden
Tycker det är ett bra sätt och man kan ställa in vad och hur saker skall visas på bilden

Kanske lite OT eftersom TS frågade om fotosidan men ville gärna ge detta tips som jag tycker passar mig bra
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Löste problemet själv!

Tack för ditt svar - men jag exporterar från Photoshop! Hur gör man då?
Exif-värdena försvann när en viss ruta var ikryssat på Photoshop - EXIF-värdena följde alltså inte med jpeg-bilden till den mapp där jag sparar fotosidan-bilderna! Sen jag ändrat där, funkar det som jag tänkt!
/B
 
ANNONS