Annons

Canon EOS 760D startar inte, stendog

Produkter
(logga in för att koppla)

fluffan

Aktiv medlem
Var ute vid havet idag och fotograferade stormen, helt plötsligt slutade kameran att fungera, batteriet var inte urladdat och minneskortet fungerade felfritt i en annan kamera. Har testat att ladda batteriet igen, det är fulladdat men kameran funkar inte. Den är 2 år gammal.
 

Olof R

Aktiv medlem
Två saker som kan vara värda att prova är:
- Prova med ett annat batteri om du har möjlighet
- Prova att starta kameran utan minneskort

Dessutom kan du titta in där batteriet ska sitta i kameran och se om du kan hitta någon skada på kontaktblecken som ska ansluta mot batteriet.
 

fluffan

Aktiv medlem
Att starta utan minneskort hjälpte tyvärr inte, och jag ser ingen skada.

Har inget annat batteri att testa med. Får skaffa ett när jag kommer hem igen.

Jag är i Danmark 1 vecka, så jag har heller ingen möjlighet att lämna in den för att kolla vad som är fel.
 

mac60

Aktiv medlem
Att starta utan minneskort hjälpte tyvärr inte, och jag ser ingen skada.

Har inget annat batteri att testa med. Får skaffa ett när jag kommer hem igen.

Jag är i Danmark 1 vecka, så jag har heller ingen möjlighet att lämna in den för att kolla vad som är fel.
Kolla locket till batteriet
Har för mig att om det inte är stängt så funkar inget
 

fluffan

Aktiv medlem
Locket ser helt ut, stänger sig som det brukar, men det är klart finns säkert något som kan krångla vid batteriluckan som kanske inte syns med blotta ögat
 

fluffan

Aktiv medlem
Tänkte ta mig till scandinavian photo när jag kommer hem,köpte den där, har fler kameror med mig som tur är, även om jag föredrar denna.

Det stormade rejält igår, man fick nästan hålla fast sig för att inte blåsa ut i havet, regnade gjorde det inte, kanske sanden ställt till det, det blir ju sandstorm när det blåser här i Danmark, stod dock med kameran från vinden, går ju inte att stå mot vinden pga sanden som gör rejält ont i ansiktet. Så kameran var inte i riktning mot stormen.
 
ANNONS