Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Foto testar ju objektiven i Hasselblads labb och jag litar mycket mer på det än på Digital picture, jag har läst deras test också. Å andra sidan kan det bero på variation mellan de testade objektiven. Men Sigman har onekligen ett gott rykte där ute, som nästan i klass med ett fast objektiv, så för en tiotusing är det ett fynd.
 

MixPix

Aktiv medlem
Foto testar ju objektiven i Hasselblads labb och jag litar mycket mer på det än på Digital picture, jag har läst deras test också. Å andra sidan kan det bero på variation mellan de testade objektiven. Men Sigman har onekligen ett gott rykte där ute, som nästan i klass med ett fast objektiv, så för en tiotusing är det ett fynd.
Usch säg inte sådär!!! Nu blir det ju ännu jobbigare... >:p
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Fan, kunde inte hålla mig, och det fanns kvar. Sigma 120-300/2.8, sagolik bokeh, skarp som fan, om man lyckas hitta det minimala skärpeplanet. Måste anses som mitt totala fynd någonsin. En kvar tydligen.
 

Bilagor

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Måste bara tacka REA-tipssidan. Köpte ju Sigman 120-300 för fyndpris och det är ju en helt underbar optik. Ger en bokeh som slår allt och är knivskarp. Jag har ju även Canon 70-200/2.8 II, men den här är bortsett från bildstabiliseringen i samma klass, så dj-a bra, och det en nästan tio år gammal konstruktion. Är nya bildstabiliserade varianten lika bra optiskt så säljer jag av och köper den.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Beg Canon 5d för 5 000 kr

Såg att procenter.se i Stockholm säljer några begagnade 5d för 5 tusen inkl moms (4 utan) och några till med batterigrepp för lite till. Eftersom de antagligen ger lite garanti och att de säkert kan säga hur mkt de gått så är det nog ett väldigt bra alternativ och borde platsa som reatips, särskilt när man läser vad folk vill ha privat för begagnade ex.
 

avslutad120828

Avslutat medlemskap
Såg att procenter.se i Stockholm säljer några begagnade 5d för 5 tusen inkl moms (4 utan) och några till med batterigrepp för lite till. Eftersom de antagligen ger lite garanti och att de säkert kan säga hur mkt de gått så är det nog ett väldigt bra alternativ och borde platsa som reatips, särskilt när man läser vad folk vill ha privat för begagnade ex.
Har kollat lite ang. Procenter och i regel är deras kameror använda av yrkesfotografer (vilket inte nödvändigtvis, men oftast, innebär många exponeringar). Dock lämnas tre månaders garanti vad jag fått veta. Det går inte att få reda på antal exponeringar eftersom kameran då måste skickas till Canon. Dock skulle jag gärna gå förbi butiken och kika för att själv få avgöra. Har enbart haft kontakt per telefon än så länge. Igår hade de ett hus med batterigrepp och sex stycken hus utan batterigrepp (5D alltså).
 

Vinceremo

Aktiv medlem
Rajala...

Manic Monday på Rajala. Tänkte att de skulle ha några spännande erbjudanden eftersom det bara handlar om en dag. Och för all del, priserna är bra. Men deras påstådda ordinarie priser är ju rena lurendrejeriet. 52290 kr för en 1D mk IV? Enligt listningen på Prisjakt har den kostat 44900 kr hos Rajala tidigare. Visst är kampanjpriset på 39990 kr ett mycket bra pris. Men seriositeten försvinner all världens väg när man försöker påstå att det är en besparing på dryga 12000 i stället för 5000 kr. Trist.
 

Svarfvar

Aktiv medlem
Märkligt

En g12 som tidigare kostat 4790 får man nu för 4375 och ord.pris är plötsligt 5999. Då är frågan om det är manic year för då gör man sig en hacka oavsett ;)
 
ANNONS