Annons

Väska till blixthuvud Quantuum R+300

Hermanssson

Aktiv medlem
Igår fick jag hem min nya blixt - en Quantuum R+300 (http://www.cyberphoto.se/info.php?article=129056) (inkl. stativ, batteripack och 120cm octabox) och slogs direkt av en sak - det följde inte med någon väska till blixten! Octaboxen hade en egen väska där stativet till och med fick plats, men stålbajonetten och blixthuvudet får inte plats där i.

Jag har ingen studio, utan kommer att använda detta som ett on-the-go-kit och måste ju ha ett bra sätt att ta med mig blixten. Har ni tips på någon lämplig väska? Helst inte större än att den endast rymmer blixthuvudet, stålbajonetten, radiotriggers och nån kabel.

Tack på förhand!
 

Hermanssson

Aktiv medlem
Hittade du någon lämplig väska? Jag är också på jakt efter en.
Nej, har den fortfarande i kartongen, vilket är mindre lämpligt/smidigt... har funderat på om jag ska ta ur pjäxorna ur pjäxväskan och använda den. Långt ifrån optimalt, men den har åtminstone handtag och dragkedja. Kan gå tills vidare.
 

stambea

Aktiv medlem
Jag har min i en liten Samsonite kabinväska på hjul. Där får jag även plats med batteriet, ett par objektiv, radiosändare och annat man kan tänkas få nytta av. Bara att rulla efter sig. Smidigt!
 

newbeach

Avslutat medlemskap
Smart, jag har också en kabinväska på hjul man kanske kan använda. Rätt smidigt att slippa bära runt på grejorna. Att jag inte tänkte på den.
 
ANNONS