Annons

Minne till Nikon Coolpix 775.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotobiten-67

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en fråga om hur stort CF-minne som jag max kan använda i min Nikon Coolpix775?
Lägger den av om jag sätter in 1,0 Gb - max 2,0Gb?

Tacksam för snabbt svar!
Mvh Lasse
 

Hyperactive

Aktiv medlem
Hittade detta efter en googling. Max 512 med andra ord.

Specification
Standard Memory (Mb) 8
Is Standard Memory Removable Yes
Number of Sockets 1
Number of Banks 1
Number of Modules per Bank 1
Maximum Memory (Mb) 512
 

schaki

Aktiv medlem
Skulle troatt det är filsystemet som kameran formaterar minneskortet med som sätter viss gräns.

Min Coopix 700, som är ännu äldre hanterar sandisk Extreme III 2gb utmärkt, som jag kötpe till min systemkamera. Men kunde inte låta bli att testa det i i kompakten.

Men snabba minnen som extreme III har man inte mycket glädje av i så pass gamla kompakt-kameror, därför att kameran kan inte skriva tillräckligt snabbt för att få ner skrivtiderna nämnvärt, såvida det kortet man redan har inte är på tok för långsamt.
 

Fotobiten-67

Aktiv medlem
Hyperactive skrev:
Hittade detta efter en googling. Max 512 med andra ord.

Specification
Standard Memory (Mb) 8
Is Standard Memory Removable Yes
Number of Sockets 1
Number of Banks 1
Number of Modules per Bank 1
Maximum Memory (Mb) 512
Tack så mycket för ditt svar!!
 

Fotobiten-67

Aktiv medlem
schaki skrev:
Skulle troatt det är filsystemet som kameran formaterar minneskortet med som sätter viss gräns.

Min Coopix 700, som är ännu äldre hanterar sandisk Extreme III 2gb utmärkt, som jag kötpe till min systemkamera. Men kunde inte låta bli att testa det i i kompakten.

Men snabba minnen som extreme III har man inte mycket glädje av i så pass gamla kompakt-kameror, därför att kameran kan inte skriva tillräckligt snabbt för att få ner skrivtiderna nämnvärt, såvida det kortet man redan har inte är på tok för långsamt.
Tack för ditt svar!!
 
ANNONS