Annons
Gammal 2019-08-31, 17:25
ztenlund

Ratatoskr skrev: Cardazio, det funkar inte att hänga den med kamera remmar på ryggen. Jag har Blackrapid sele och inte ens med det ligger den still på ryggen. Det är lätt att den repas av en vass gren eller en sten när jag kryper omkring.
Andra lösningen var intressant, men jag kan inte ha något som sitter på magen när jag kryper omkring. Smart tänkt annars.
Det kanske bör påpekas att han inte föreslog att den skulle hänga löst i remmen, utan att du skulle kombinera med PD:s fäste som man kan klicka fast Arca-plattan i. Det är i grunden tänkt att ensamt kunna hålla kameran. Om detta fungerar i din situation låter jag däremot vara osagt. Spontant känns det knepigt att få kameran på något vettigt ställe givet var man kan tänkas fästa fästet.

Det här är PD Capture Clip:
https://www.youtube.com/watch?v=C44nbgvXbiU
Gammal 2019-08-31, 18:31
smislo

Ratatoskr skrev: Tack alla för hjälpen och lösningar.

Cardazio, det funkar inte att hänga den med kamera remmar på ryggen. Jag har Blackrapid sele och inte ens med det ligger den still på ryggen. Det är lätt att den repas av en vass gren eller en sten när jag kryper omkring.
Andra lösningen var intressant, men jag kan inte ha något som sitter på magen när jag kryper omkring. Smart tänkt annars.

Tack Dahlen, jag känner att det just kan gå, även om det blir tight och man inte då kan stoppa in en padda i den, men jag ska ändå inte ha padda i den :)
Skönt att höra att du kan ha så stort objektiv i den, då vet jag att jag kan använda mina motsvarande stora objektiv i den.
Jag får bege mig till Scandinavian Photo, de verkar vara de enda som säljer den i Sverige. Gillar inte deras service men inte så viktigt i detta fall.
Jag kan bara rekomendera MindShift Gear Kameraväska PhotoCross 13 (har den själv) https://www.scandinavianphoto.se/min...-ember-1039502 eller den nya https://www.thinktankphoto.com/produ...ss-13-backpack nyligen lanserad.
Det klarar allt du behöver.
Gammal 2019-09-02, 06:20
fotobollfoto

PMD skrev: En axelrem (eller halsrem) och en midjerem, tycker jag det ser ut som . [...].
Det skulle bli väldigt jobbigt för nacken om det var (är) så.
Betydligt bekvämare - och stabilare - om det är remmar som går i kors på ryggen.
Om det inte följer med två remmar kan man säkert köpa en extra som tillbehör.
Gammal 2019-09-02, 12:28
PMD

fotobollfoto skrev: Det skulle bli väldigt jobbigt för nacken om det var (är) så.
Betydligt bekvämare - och stabilare - om det är remmar som går i kors på ryggen.
Jo, så kan det nog vara.

Om det inte följer med två remmar kan man säkert köpa en extra som tillbehör.
"Compatible with the Digital Holster Harness V2.0 (sold separately)" står det på websidan du länkade till (i #9) så jag tror att det är den vi ser på bilden.
Om man följer den länken så kan man se att det är en rejäl sele och inte bara några remmar.
Gammal 2019-09-02, 16:29
fotobollfoto

Ja, satan i gatan, den där verkar kunna sitta hur stadigt som helst, samtidigt som kameran ligger skjutklar mitt framför (under) näsan på en
Gammal 2019-09-02, 16:54
larjo

Glimt
fotobollfoto skrev: Ja, satan i gatan, den där verkar kunna sitta hur stadigt som helst, samtidigt som kameran ligger skjutklar mitt framför (under) näsan på en
Eller så ser man ut som en gammeldags korvgubbe.
"Med en låda på magen" :-D

Senast redigerad av larjo den 2019-09-02 klockan 17:13.
Gammal 2019-09-02, 19:59
PMD

En sån sele är rätt praktisk. Jag har en "toploader" av ett annat märke, ungefär lika stor som den på bilden, med en lite enklare sele som mest består av ett antal remmar som man trär lite under och bakom armarna. Jag har använt den vid skidåkning (både utför och i fjällen) och skridoskoåkning. Kameran är skjutklar rätt snabbt.

Men en sån sele hjälper väl inte TS? Jag tror inte att det går så bra att använda selen baklänges och samtidigt ha snabb åtkomst av kameran.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.

Elinchrom ELM8