Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdering av Canon hus och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Har varit väldigt inaktiv med foto nu ett antal år och tänker därför sälja av lite prylar men har ingen aning om vad jag kan få för dom, hittar i princip inga liknande på köp och sälj sidan.

Om någon kan ge en uppskattning vore jag tacksam.

Canon 300/2.8L USM tillverkat 1996 i normalt skick.

Canon 70-200/2.8L USM tillverkat 1995 i slitet skick.

Canon EOS 1D mark 2 med ca 25.000 exp i normalt skick.

Behövs mer info ?

/ Fredrik
 

matlep

Aktiv medlem
Har varit väldigt inaktiv med foto nu ett antal år och tänker därför sälja av lite prylar men har ingen aning om vad jag kan få för dom, hittar i princip inga liknande på köp och sälj sidan.

Om någon kan ge en uppskattning vore jag tacksam.

Canon 300/2.8L USM tillverkat 1996 i normalt skick.

Canon 70-200/2.8L USM tillverkat 1995 i slitet skick.

Canon EOS 1D mark 2 med ca 25.000 exp i normalt skick.

Behövs mer info ?

/ Fredrik
Mellan tumme och pek..

300=13000:-
70-200= 6000:-
1D=5000:-

Det är min gissning utan att ha sett grejjerna.
 

Goran.P

Aktiv medlem
70-200/2.8 verkar ha sjunkit i pris Mattsons foto säljer 2 sådana fär 4999kr och 5999kr båda med 3 månaders garanti
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Även 1D mark II har fallit i pris p g a alla lanseringar. Jag skulle tro mellan 4000-4500:-. Ett rimligt pris för 300/2,8L är lite svårskattat. Nyligen var 12-13000:- gängse pris men det verkar ha stigit något sista året. För att få ut max borde dock motljusskyddet och objektivets främre skydd finnas med och då blir priset någonstans mellan 13000-15000:-.
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Till 300:an har jag allt, motljusskydd, främre locket (påsen),stativfoten och den hårda väskan.
Jag vill bara dubbelkolla så att ni pratar om 300/2.8L utan IS, alltså första modellen.
Trodde jag skulle få typ 7-8000 för den.

Finns en Eos 1D mark 2N för 3900 kr, är den extremt billig då ?

/ Fredrik
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Det är egentligen 2,8/300mm L som är det mest intressanta.
Skicket är väldigt avgörande.
Om objektivet krånglar så kan det vara mycket svårt att få det reparerat eftersom modellen är utgången för ganska länge sedan.
Däremot är det en högpresterande kvalitetsglugg och eftertraktad av många som vet vad den levererar.
Om mekaniken är helt OK, autofokus och manuell fokus är helt OK och glasen är rena så kan du får en bra slant för den. Ca. 13000 är nog rimligt.
Även om det är en chansning att köpa den, för om autofokusen lägger av så rasar värdet ned mot nollpunkten.

Jag tror ungefär som Mattias.
Kanske att huset är värt något mindre än så.
 

matlep

Aktiv medlem
Ja, den med IS ligger fortfarande uppe på 25-30.000:-

Så 13.000 är rätt rimligt för den. Det finns så få begagnade ute. 70-200at däremot kan man nästan vraka och välja på.
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Det håller jag för ganska osannolikt men har mailat och frågat för säkerhets skull. Ser ingen poäng i att dom skulle vägra så länge det finns delar till dom.
 
ANNONS