Annons

Min Canon 20D har hängt sig, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexandersson

Aktiv medlem
Jag testade en trödlös fjärrutlösare (pirat-grej) till min Canon 20D. Till råga på allt var det 20 grader kallt ut den dan jag testade. Då hakade kameran upp sig och jag kan inte 'resetta' kameran varken med att ta ut batteriet eller det lilla batteriet som följer med kameran. Kan inte heller komma åt menyn på något sätt eller visa bilder etc..

Kameran står och tuggar bilder men det skrivs inget till kortet, spegeln åker upp och förblir uppe tills en bild är tagen sedan åker den ner igen och så upprepas det.

Är det någon som har ett förslag på vad som kan vara fel och hur jag skall åtgärda det. Att lämna in en 20D på rep är väl gränsfall om det är värt det så alla förslag mottages tacksamt.
 

tobias.e

Aktiv medlem
Att koppla den till datorn via USB och prova om det går att styra/ändra inställningar via remote shooting i eos utility kanske är värt ett försök?
 

tgr

Aktiv medlem
Det är inte så att du lyckades böja piggarna i kontakten så att de fick kontakt med varandra och kameran sådeles tror att du står och håller in avtryckaren?
 

DaMoose

Aktiv medlem
Jag tror på samma sak som Erik. Kolla med en ficklampa rakt ner i kontakten.

Ser det böjt ut får du ta en riktigt liten mejsel eller dylikt och böja isär alla pinnar. Du kommer aldrig att kunna använda kontakten igen men du slipper lämna in för rep.
 

tgr

Aktiv medlem
Vad händer om du vrider hjulet till M och sedan försöker ändra slutartiden till bulb?
 
ANNONS