Annons

Canon EF 50/1,2 från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)

JSL

Aktiv medlem
Hej,

Jag vill först meddela att jag inte vet om det är orginal eller en kopia, men man kan beställa Canon EF 50mm 1.2 objektivet för 413 dollar (2900kr), förutsatt att man beställer 13 st objektiv.

Så nu undrar jag om det är fler som är intresserade att dela "risken" med att köpa ett sådant objektiv?

/Johnny
 

Krisiun

Aktiv medlem
Testa om du vill Johnny, men kom inte och säg att du inte blivit varnad. 15000:- i Sverige, du kan antagligen komma ner till runt 10000:- utomlands...men 2900:-?!

Som oftast: Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det. Säger inte det för att vara sarkastisk utan för att jag sett allt för många som gått på sådana här "dealer".
 

JSL

Aktiv medlem
Grejen är den att pengarna "frigörs" till köparen efter att man emottagit sakerna..

Alltså jag förstår att ni är skeptiska, är inte intresserad av den synpunkten, jag är intresserad av några som kan tänka sig dela risken.
 

sniper1

Medlem
Grejen är den att pengarna "frigörs" till köparen efter att man emottagit sakerna..

Alltså jag förstår att ni är skeptiska, är inte intresserad av den synpunkten, jag är intresserad av några som kan tänka sig dela risken.
Köp ett 50/1.8 II i närmsta fotobutik istället!
Kan garantera att du blir mer nöjd, och sparar 2000 kr.
 

JSL

Aktiv medlem
Alltså ni som är skeptiska, jag förstår er.

Jag betackar verkligen sådana svar försök att rädda någon annan.

Jag kan köpa ett objektiv av samma säljare för 13000, men om man beställer 13 st hamnar priset på knappa 3000.

Om ni inte tycker att det är värt att chansa så tack, men ni behöver inte göra mig mer uppmärksam på detta.
 

blaufish

Aktiv medlem
Grejen är den att pengarna "frigörs" till köparen efter att man emottagit sakerna..
Kolla escrow företaget noga. Kan vara ett escrow bedrägeri du sätts upp mot, dvs att hela idén är att lura dig till att "säkert förvara" pengarna hos ett företag som egentligen är bedragarna.

Typ kolla att företaget finns, att deras IP har en seriös reverse-lookup i rätt land, att whois inte tyder på att sajten är nyligen uppsatt, att det Google sökningar ger pålitliga sökresultat för företagsnamnet, att positiva omdömen överväger och kommer från många oberoende källor osv.
 

JSL

Aktiv medlem
Hallå, var är fokus på rätt sak?!

Jag har handlat genom siten ett tjugotal gånger, reklamationer har fungerat utmärkt ge er!!!

Det sämsta som kan hända är ett objektivet är kass..
 

Pippo

Aktiv medlem
Fast du måste ju medge att det låter konstigt. Först söker du andra som kan tänka sig att "dela risken", sedan skriver du att du själv handlat därifrån ett tjugotal ggr utan problem. Då är det väl bara för dig att tuta och köra? Nu har jag visserligen inte kvar Canon, men även om jag hade det skulle jag aldrig handla från en sida som med 99,9% sannolikhet är bluff och båg.
 

JSL

Aktiv medlem
Siten som sådan innehåller flera olika säljare.

Siten är ok, det är säljara man inte vet.. troligt är att om det inte är äkta objektiv kan man begära refund, men frågan är då vad man får tillbaks.
 

JSL

Aktiv medlem
Förvisso...

Låt säga att det är en kopia då.. som är helt kass, det är sämsta senariot typ..

Det är ändå värt att notera att 1 ex kostar 13000 hos samma säljare..
 

Rammsee

Aktiv medlem
Grejen är den att pengarna "frigörs" till köparen efter att man emottagit sakerna..

Alltså jag förstår att ni är skeptiska, är inte intresserad av den synpunkten, jag är intresserad av några som kan tänka sig dela risken.
Finns något som heter "Är det för bra för att vara sant, så är det inte sant"
Min åsikt!
 

JSL

Aktiv medlem
Alltså, det är synd att det är så många som inte är läskunniga alternativt tror på sin egna förmåga att ha koll på allt.

Om jag berättar att jag köpt en rolexklocka som är precis likvärdig med ett orginal är det mindre trovärdig?!

Gav 400 för klockan som annars kostar ca 400000, ni får tro vad ni vill, men om ni vill diskutera att det är för bra för att vara sant skapa ett eget forum.
 

Photosession

Aktiv medlem
Om det nu är ett så bra pris för denna linsen men haken är att det måste köpas 13 stycken...
Varför köper inte du då alla 13 och sedan säljer dom vidare om det nu går att sälja...?

Istället sitter du här och försöker övertyga andra så att dom ska bli blåsta på pengar för något som inte är vad det borde vara till det priset.

Börjar ärligt talat undra vad du egentligen är ute efter...!
 

oscarv

Avslutat medlemskap
Alltså, det är synd att det är så många som inte är läskunniga alternativt tror på sin egna förmåga att ha koll på allt.

Om jag berättar att jag köpt en rolexklocka som är precis likvärdig med ett orginal är det mindre trovärdig?!

Gav 400 för klockan som annars kostar ca 400000, ni får tro vad ni vill, men om ni vill diskutera att det är för bra för att vara sant skapa ett eget forum.
Men snälla. Likvärdig? En kopia?
Hur kopierar man ett 50/1.2?
 
ANNONS