Annons

Ladda-upp-bilder-plågan

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Sedan 2004 när jag blev medlem här på FS har jag mått lite dåligt varje gång jag kommer till gränssnittet för bilduppladdning. Idag var det dags igen efter lång tid.

Det funkar ju att ladda upp bilder till albumet, men bortskämd som man blivit på andra ställen kan man inte låta bli att reagera över hur det ser ut.... -Det ser ju ut som i min dator, och det är inget att sträva efter :)

Kategorier som jag skapat i panik, på fyllan och i sömnen (verkar det som.) Jag börjar med det petitessiga: Varför heter en kategori "Sv/v" och andra "Undervattensbild" eller "Mörkrum alt. teknik (analogt)" Varför kan man bara välja två motivkategorier men fyra teknikkategorier? Det här är ett eftersatt område som skänker ett amatörmässigt sken över FS.

Jag skulle dessutom vilja ha en lättåtkomlig länk till bilduppladdningen. Det finns flikar som heter "Min sida", "Mina bilder" och "bilder" Alla relaterar (för mig) till något där jag borde kunna ladda upp bilder men bara en av flikarna har en halvgömd länk för detta. Man måste flytta fokus från överkanten till högerspalten för att hitta den.

"If it works, don't fix it" heter det ju. "But what if it's ugly?" frågar jag då.

Som sparsam användare av FS kanske jag inte har speciellt stor effekt med mina åsikter men det kan ju tänkas att några av mina frågor kan leda till något bättre. Jag lyckades ladda upp två bilder och är nöjd med det men vem vet vad som kan hända om FS blir perfekt?
 

Tomasz

Aktiv medlem
Ta-bort-saker-plågan

Jag såg att jag har många tomma album som jag skapat nån gång men numera får jag bara ha tio bilder publicerade (tror jag.)

Så jag letade efter ett sätt att ta bort alla tomma album men kunde inte hitta. Det är säkert lätt för någon rutinerad men återigen: Jag tycker att det ska vara så lätt som möjligt att göra rutinmässiga saker.
Flyga till månen och ratta kärnkraftverk kan vara rutin för en del inre kretsar och just nu känner jag att FS håller mig lite utanför...
 
ANNONS