Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)

AlfaGTV

Aktiv medlem
Uttryck skrev:
...


Egentligen är detta ju en helt menlös tråd om man ska vara ärlig... ;-)
Totalt, men lite rolig också! Annars skulle vi varken läsa eller skriva i den... ;)

MVH /Micke
Passar på att uppdatera att mina kameror numera åker ståndsmässigt och italienskt, Ducati 750 SS
 

PapaC

Aktiv medlem
Re: Re: BM400 passar bara till skuttiga kameror

Jorek skrev:
Då är vi två, dårå.

Slutsats: Nikonister föredrar BM 350!
Jag får jämna ut frågan lite här. Även här finns det en BM 400 Buster men det är inte ofta min Nikon D70 är ute ock åker med den ;) Ställning 2-2.

/c
 

lyteskomik

Aktiv medlem
Nikon D100, F100 och F3 ligger säkert i baksätet på min beiga Renault Clio från 1992. Kan ju tillägga att jag inte köpt bilen själv, utan fått den av min mormor som inte är i behov av bil längre. :p
 

snaxalig

Aktiv medlem
Kul och meningslös tråd :))

Mitt svarta 350D-hus av årets modell åker förstås ståndsmässigt tillsammans med cyklarna i en svart Passat. Dock är bilen av en helt annan årgång. Och till skillnad från cyklarna är kameran inte fastsurrad.

Go'afton!
 

Bilagor

JanG

Aktiv medlem
Bästa bilen att fotografera ifrån

Olika bilar är olika bra att fotografera djur och fåglar ifrån. Själv använder jag en Saab 900 av 1991 års modell. Jag tror att det är en av de absolut bästa bilarna att fotografera ifrån. Anledningen är att den har en förhållandevis rak a-stolpe vilket gör det lätt att få ut ett 500 tele ifrån, samt inte så hög som minibussarna. Kompleterar man sedan Saaben med en Toppola så kan man bo i den också. Det är skönt att vakna utvilad på morgonen på de fina fotoplatserna istället för att sitta och köra tre till fyra tinmmar mitt i natten. Jan Gustafsson
 

-Ale

Aktiv medlem
Leica M6 åker skumpigt i axelväskan framrullandes på en vintagecykel , en Maraton Speedway från 1974 .
Limpsadel och chopperstyre.
inte så praktist men kul.

mvh Ale
 
Jag är tydligen lite udda, har läst igenom tråden för att se om det finns någon gelike, men icke!
Jag har en KM5D som precis får plats i den lilla lådan i mittkonsolen på min Honda Accord 2000. Och 70-210 f4 som oftast följer med ligger och lurar i handskfacket.

Men dom ska ju användas och det går snabbt om inte min bortskämda hund reagerar snabbare än husse när något händer...
 
ANNONS