Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med LCD-skärm på Fujifilm X-T2

Produkter
(logga in för att koppla)

JBL

Ny medlem
Är det någon som känner igen att den bakre LCD:n på X-T2:an beter sig konstigt vid låga temperaturer? Kring 0 grader och kallare så kan ofta mitt exemplar inte visa färger korrekt, det är som att det endast skulle finnas 256 färger som skärmen kan representera när detta händer. Efter en stund inomhus så fungerar skärmen korrekt igen. Sökaren uppvisar inte samma problem.
 

PMD

Aktiv medlem
LCD betyder Liquid Crystal DIsplay. Om temperaturen blir tillräckligt låg så är kristallerna inte flytande längre.

Att LCD:er blir lite småkonstiga i kyla är ganska vanligt.
 

Astacus

Aktiv medlem
Förvisso men noll-gradigt väder ska väl knappast ge den effekten. Var ute i minus 5-6 grader med min X-T2 igår under några timmar. Batteriindikatorn lyste rött för batterierna i batteripacket efter nån timme trots att massor fanns kvar. Displayen hade dock inga som helst problem. Fuktproblem?
 

Brix

Aktiv medlem
Jag har också varit ute i några minusgrader under ett par timmars tid med min X-T2 den senaste tiden, men inte upplevt några problem alls. Jag använder dock generellt sett inte LCD-skärmen mycket annat än till att kolla på nån bild ibland, kör oftast EVF+sensor.
 
ANNONS