Annons

Hoppa från biblioteket i LR Classic till framkalla.

Produkter
(logga in för att koppla)

weru

Aktiv medlem
Jag har Windows 10. Problem med att hoppa från biblioteket till framkalla. Rutan blir svart, det som syns är bildens nummer och datum när bilden togs och DNG. Det fungerar om man trycker på R, då kommer man till beskärningen. Det är inte bra. När man går in i LR Classic först då kommer bilden till framkalla. När jag har redigerat och bilden är klar exporterar jag den utan problem. När jag sedan ska ta en ny bild och redigerar är det svart i rutan.
Tacksam för hjälp
 

Vadholmen

Medlem
Då kan du testa att uppgradera grafikkortets drivrutiner och sen slå på gpu.
Funkar det inte så stänger du bara av det.
Hej Eric
Vad blir det för negativ effekt av att stänga av grafikkortet?
Har samma problem och det funkar om jag avaktiverar. Har uppdaterat både Lightroom och grafikkortet men problemet kvarstår. Detta har uppstått nu i januari. Funkade tidigare utan problem
 

afe

Aktiv medlem
Hej Eric
Vad blir det för negativ effekt av att stänga av grafikkortet?
Har samma problem och det funkar om jag avaktiverar. Har uppdaterat både Lightroom och grafikkortet men problemet kvarstår. Detta har uppstått nu i januari. Funkade tidigare utan problem
Vissa operationer kan gå långsammare, men i praktiken har jag inte märkt någon större skillnad när jag testat med eller utan GPU-accelleration. Om det fungerar med GPU aktiverat är det aldrig någon nackdel, men som du märkt gör det inte alltid det.
 

Vadholmen

Medlem
Vissa operationer kan gå långsammare, men i praktiken har jag inte märkt någon större skillnad när jag testat med eller utan GPU-accelleration. Om det fungerar med GPU aktiverat är det aldrig någon nackdel, men som du märkt gör det inte alltid det.
Tack för snabbt svar. Då lägger jag inte mer tid på detta nu.
 
ANNONS